Interviu cu Teodora Burz, femeia din spatele unui brand românesc ajuns la Hollywood: ”E foarte greu. Nu e pentru toată lumea”
Teodora Burz a fost invitata emisiunii Biz Power, realizată de Marta Ușurelu și difuzată exclusiv online pe www.stirileprotv.ro. Teodora este antreprenor la Styland, un brand de haine care a reușit să treacă cu succes granițele țării.
Această firmă românească îmbracă acum mari vedete de la Hollywood, precum Selena Gomez sau Eva Longoria.
Marta Ușurelu: Mi-am dorit de foarte multă vreme să fii alături de noi în studio. Știi că am vorbit și anul trecut. Tot timpul se întâmplă ceva, tot timpul în zona asta a frumuseții, a hainelor și în special a Hollywood-ului, se întâmplă lucruri și ești acolo, tu, în miezul subiectelor. Și aveți foarte multe cereri acum, fix de la Oscaruri. Pe cât e de frumos, îmi închipui că este atât de greu acest domeniu. E ușor ce faci tu?
Teodora Burz: ”Este foarte greu. Probabil că e unul dintre cele mai complexe domenii și cred că nu, nu e pentru toată lumea, cu siguranță. Dar odată ce intri în el, e ca și cum urci într-un tren de mare viteză și trebuie să rămâi acolo, și e foarte important să-ți păstrezi echilibrul și să mergi mai departe”.
Marta Ușurelu: ”Sunt foarte multe brand-uri de haine în România. Foarte mulți oameni visează că, uite, îmi fac haine așa cum vreau eu, așa cum nu găsesc. Știi că, na, toți visează să fie hainele într-un fel, dar foarte, foarte puține companii reușesc să se mențină peste ani. Nu mai spun să și crească. Și tu ai reușit și ai demonstrat că se poate. De ce este atât de greu în business cu haine?
Teodora Burz: ”Pentru că, așa cum spuneam mai devreme, este un business foarte complex, care necesită foarte multe resurse, de toate tipurile, de la financiare până la resurse de ordin, experiență, knowladge, network și ... de toate. Și atunci, sigur că accesul la toate aceste resurse nu este foarte facil. Nu toată lumea are acces la ele și, dincolo de asta, sunt foarte mulți care nici măcar nu știu exact ce au nevoie ca să caute aceste resurse. Deci da, e un complex și un cumul de foarte mulți factori care duc la reușita sau nu a unui proiect.”
Marta Ușurelu: Tu ai 25 de ani de experiență în acest domeniu. Ai lucrat în foarte multe țări în care ai văzut de fapt cât de diferite sunt fiecare naționalitate în parte și ce își doresc oamenii. Ai lucrat în Turcia, ai lucrat în China, ai lucrat în Italia. E diferență de la pământ la lună între Italia și China. Ce ai învățat de la ei?
Teodora Burz: ”Cu cât știi mai mult, cu atât îți dai seama că știi puțin. Uneori e foarte important să știi foarte multe.. În același timp îți dai seama și exact unde ești tu poziționat în tot acest peisaj, și e foarte important să avem întotdeauna acest reper și să înțelegem exact unde ne situăm noi versus ceilalți și care este exact ținta pe care vrem să o atingem. Cred că foarte multora le lipsesc elementele astea și poate de asta nu e atât de ușor să reușească sau nu le e atât de ușor să acceseze resursele de care de foarte multe ori au nevoie.”
Marta Ușurelu: De ce crezi că ai avut tu succes? Care ar fi, să spunem, ingredientele care te-au ajutat să fii, uite, cel mai bun brand în momentul ăsta în tot ceea ce există în zona de fashion în România.
Teodora Burz: ”Eu încă nu sunt acolo unde mi-am propus, e foarte bine că lumea apreciază produsele noastre și ceea ce face este minunat și este practic satisfacția care ne ajută în fiecare zi să ne găsim resurse și putere să mergem înainte într-un context în care lucrurile merg foarte greu, pentru că trăim vremuri foarte complexe din toate punctele de vedere. Nu este ușor și cu siguranță e important să-ți menții acest echilibru de care vorbeam mai devreme”.
Marta Ușurelu: Dar care sunt ingredientele? Să fie strategia, să fie creativitatea, să fie materialele ...
Teodora Burz: ”De toate! Cred că dacă ai două dintre ele și-ți lipsește unu sau ai trei și-ți lipsesc patru, nu știu, cred că trebuie să ai mult din multe. Ăsta cred că este idealu și atunci când ai mult din multe, cu siguranță vei reuși sau te ve apropia mai mult de ceea ce ți-ai propus. Dar să nu uităm și de originea noastră, pentru că atunci când venim dintr-o țară ca a noastră, resursele sunt mult mai limitate. Mai există foarte multe piedici, apoi există notorietatea, sunt foarte, foarte multe elemente care ajută sau încurcă”.
Interviul cu Teodor Burz poate fi urmărit integral în înregistrarea VIDEO a emisiunii.