Sistemul de limitare a vitezei care va fi instalat pe toate maşinile din Europa

×
Codul embed a fost copiat

Vrem mai puţine tragedii pe şosele, spun oficialii Comisiei Europene care doresc să oblige marile companii producătoare de vehicule să facă maşini cu un sistem inteligent care să le limiteze viteza.

Practic, acesta vă coborî automat viteza maşinii şi o va adapta limitei legale. Statisticile mondiale arată că în fiecare an mai mult de un million de oameni îşi pierd viaţa în accidente rutiere. Iar România din păcate este pe primul loc în Europa la acest capitol sumbru.

Sistemul inteligent de limitare a vitezei ar urma să fie instalat pe toate maşinile din Europa. Va utiliza senzori şi camere video care să recunoască semnele de circulaţie şi va adapta automat viteza vehiculelor la limitele legale - ţinând cont şi de informaţiile GPS.

Sistemul controlat electronic nu va pune frână bruscă, dar va limita viteză maximă, împiedicând șoferul să accelereze maşina peste limita admisă.

Oficialii europeni susţin că limitarea automată a vitezei maşinilor va duce la scăderea numărului de accidente.

Citește și
Un român s-a însurat cu o prințesă din Africa și a devenit Sultan. Soția lui a venit în România pentru a-l susține în cariera politică

În fiecare an, peste 25.000 de oameni îşi pierd viaţa pe şoselele din Uniunea Europena şi aproape un milion sunt răniţi.

Președintele Federației Europene penetru victimele rutiere: "Eu cred că ne va ajuta să reducem numărul accidentelor grave şi ale victimelor rezultate în urma acestora. Dacă am avea o pastilă, care să prevină 25.000 de morţi şi 150.000 de răniţi, în 60 de ani, cred că nimeni nu se va opune să o folosim."

Potrivit oficialilor europeni, dispozitivul care îi va împiedica pe şoferi să accelereze mai mult decât le permite legea ar reduce numărul accidentelor cu 30%.

Andrei Hicea, copilot raliu: "S-a testat în Suedia şi în Olanda. Cu siguranţă poate ajuta traficul din punct de vedere al securităţii. Pe de altă parte nu ştiu dacă ar fi benefic în cazul în care întâlnim o situaţie de urgenţă, un obstacol sau ceva, acel sistem ne-ar putea impidica să facem acest lucru."

Specialiştii din industria auto sunt de părere că sistemul ar trebui să fie opţional - şi să nu îi încurce pe şoferi mai mult decât să îi ajute.

Şofer din Cluj: "În oraş mi s-ar părea în ordine, dar în rest nu. În oraş, într-adevăr, sunt multe intersecţii, treceri de pietoni, ar fi ok. În afara oraşului, nu întotdeauna este aglomerat. Pe timpul nopţii, spre exemplu, mai poţi să recuperezi din timpul pierdut."

Șofer din Bistrița: "Nu e prea bună ideea. Eu dacă vreu să plec de la Constanța fac 3 zile pe drum, nu avem autostrăzi, dacă am avea autostrăzi ar fi cu totul altceva."

Pe de altă parte, producătorii de automobile spun că propunerea Comisiei Europene nu le acorda suficient timp să implementeze sistemul de limitare a vitezei. Dacă va fi aprobată în Parlamentul European, reglementarea ar intra în vigoare în 2022. În România anul trecut au avut loc peste 1.500 de accidente din cauza vitezei şi 400 dintre ai noştri au pierit. Alţi 1.600 s-au ales cu răni grave.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din lume are probleme. 1,4 milioane de motoare s-ar putea defecta
Unul dintre cei mai mari producători de autovehicule din lume are probleme. 1,4 milioane de motoare s-ar putea defecta

Agenția pentru siguranță a autostrăzilor a guvernului SUA investighează sesizările potrivit cărora aproximativ 1,4 milioane de motoare ale companiei Honda - inclusiv Acura, divizia sa din America - sunt în pericol să se defecteze.

Anul 2025, punct de cotitură în industria auto. Se închid deja fabricile, iar costurile uriașe vor fi plătite de cumpărători
Anul 2025, punct de cotitură în industria auto. Se închid deja fabricile, iar costurile uriașe vor fi plătite de cumpărători

Se anunță o perioadă dificilă pentru industria auto. Unele companii din Europa au început deja să închidă fabrici. Chiar premierul a avertizat că fără industria auto, economia României s-ar putea prăbuși.

VIDEO. Cel mai nou model al unui brand celebru de mașini de lux demonstrează că lemnul este mai bun decât fibra de carbon
VIDEO. Cel mai nou model al unui brand celebru de mașini de lux demonstrează că lemnul este mai bun decât fibra de carbon

Când cineva menționează Ferrari, automat se gândește la motoare și cilindri în V12, cu vopsea roșie strălucitoare. Însă cel mai recent exemplar - unic - al diviziei Tailor Made din Maranello, nu are niciunul dintre aceste elemente.

Recomandări
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare

A început votul în diaspora pentru alegerile prezidențiale. Românii din străinătate au la dispoziție trei zile pentru a-și alege președintele.

Cod roșu şi portocaliu de viscol în mai multe județe. O porțiune din A1 a fost închisă. Rafale puternice de vânt
Cod roșu şi portocaliu de viscol în mai multe județe. O porțiune din A1 a fost închisă. Rafale puternice de vânt

În mai multe zone din țară se circulă cu dificultate, vineri. În județele. ANM a emis cod roșu și portocaliu de viscol pe parcursul zilei în mai multe zone. Este de asemenea în vigoare și o avertizare de vânt puternic.

Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”
Supraconsumul și poluarea cu microplastice ne omoară cu zile. “Consumăm toți echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”

Supraconsumul și poluarea cu microplastice au ajuns la niveluri atât de mari încât “fiecare dintre noi consumăm echivalentul unei cărți de credit pe săptămână”.