Sistemul de limitare a vitezei care va fi instalat pe toate maşinile din Europa

×
Codul embed a fost copiat

Vrem mai puţine tragedii pe şosele, spun oficialii Comisiei Europene care doresc să oblige marile companii producătoare de vehicule să facă maşini cu un sistem inteligent care să le limiteze viteza.

Practic, acesta vă coborî automat viteza maşinii şi o va adapta limitei legale. Statisticile mondiale arată că în fiecare an mai mult de un million de oameni îşi pierd viaţa în accidente rutiere. Iar România din păcate este pe primul loc în Europa la acest capitol sumbru.

Sistemul inteligent de limitare a vitezei ar urma să fie instalat pe toate maşinile din Europa. Va utiliza senzori şi camere video care să recunoască semnele de circulaţie şi va adapta automat viteza vehiculelor la limitele legale - ţinând cont şi de informaţiile GPS.

Sistemul controlat electronic nu va pune frână bruscă, dar va limita viteză maximă, împiedicând șoferul să accelereze maşina peste limita admisă.

Oficialii europeni susţin că limitarea automată a vitezei maşinilor va duce la scăderea numărului de accidente.

Citește și
masini
Recomandarea specialiștilor. Care sunt cele mai bune modele de mașini care merită cumpărate second-hand în 2026

În fiecare an, peste 25.000 de oameni îşi pierd viaţa pe şoselele din Uniunea Europena şi aproape un milion sunt răniţi.

Președintele Federației Europene penetru victimele rutiere: "Eu cred că ne va ajuta să reducem numărul accidentelor grave şi ale victimelor rezultate în urma acestora. Dacă am avea o pastilă, care să prevină 25.000 de morţi şi 150.000 de răniţi, în 60 de ani, cred că nimeni nu se va opune să o folosim."

Potrivit oficialilor europeni, dispozitivul care îi va împiedica pe şoferi să accelereze mai mult decât le permite legea ar reduce numărul accidentelor cu 30%.

Andrei Hicea, copilot raliu: "S-a testat în Suedia şi în Olanda. Cu siguranţă poate ajuta traficul din punct de vedere al securităţii. Pe de altă parte nu ştiu dacă ar fi benefic în cazul în care întâlnim o situaţie de urgenţă, un obstacol sau ceva, acel sistem ne-ar putea impidica să facem acest lucru."

Specialiştii din industria auto sunt de părere că sistemul ar trebui să fie opţional - şi să nu îi încurce pe şoferi mai mult decât să îi ajute.

Şofer din Cluj: "În oraş mi s-ar părea în ordine, dar în rest nu. În oraş, într-adevăr, sunt multe intersecţii, treceri de pietoni, ar fi ok. În afara oraşului, nu întotdeauna este aglomerat. Pe timpul nopţii, spre exemplu, mai poţi să recuperezi din timpul pierdut."

Șofer din Bistrița: "Nu e prea bună ideea. Eu dacă vreu să plec de la Constanța fac 3 zile pe drum, nu avem autostrăzi, dacă am avea autostrăzi ar fi cu totul altceva."

Pe de altă parte, producătorii de automobile spun că propunerea Comisiei Europene nu le acorda suficient timp să implementeze sistemul de limitare a vitezei. Dacă va fi aprobată în Parlamentul European, reglementarea ar intra în vigoare în 2022. În România anul trecut au avut loc peste 1.500 de accidente din cauza vitezei şi 400 dintre ai noştri au pierit. Alţi 1.600 s-au ales cu răni grave.

Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon! 

Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!  

CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Cu gura ruptă, dar plin de bani! Jake Paul a șocat după ce a fost făcut KO
FOTO Cu gura ruptă, dar plin de bani! Jake Paul a șocat după ce a fost făcut KO
Citește și...
Recomandarea specialiștilor. Care sunt cele mai bune modele de mașini care merită cumpărate second-hand în 2026
Recomandarea specialiștilor. Care sunt cele mai bune modele de mașini care merită cumpărate second-hand în 2026

Clasamentul mărcilor de mașini second-hand, realizat de Consumer Reports, axat pe fiabilitatea modelelor vechi de 5-10 ani, arată clar că cumpărătorii pot reduce riscul de probleme cu mașina concentrându-se pe anumite mărci în detrimentul altora.

FOTO Dacia anunță că noul Logan poate fi comandat în România. Cât costă una dintre cele mai vândute mașini de pe piața locală
FOTO Dacia anunță că noul Logan poate fi comandat în România. Cât costă una dintre cele mai vândute mașini de pe piața locală

Dacia a anunțat că noul Logan - prezentat în premieră în luna septembrie 2025 - intră ”într-o nouă etapă de dezvoltare” și poate fi comandat în România începând cu 19 decembrie.

Ce se întâmplă cu mașinile pe benzină și motorină după 2035. Pariul pus de Comisia Europeană
Ce se întâmplă cu mașinile pe benzină și motorină după 2035. Pariul pus de Comisia Europeană

Mașinile noi pe benzină și motorină nu vor fi interzise complet din 2035, așa cum anunțase inițial Comisia Europeană, dar vor deveni tot mai rare și mai scumpe.  

Recomandări
Președintele Nicuşor Dan a discutat cu magistraţii la Palatul Cotroceni. ”Să terminăm odată cu numirile politice la parchete”
Președintele Nicuşor Dan a discutat cu magistraţii la Palatul Cotroceni. ”Să terminăm odată cu numirile politice la parchete”

Preşedintele României, Nicuşor Dan a discutat, luni, timp de aproape patru ore la Palatul Cotroceni, cu reprezentanţii magistraţilor, despre problemele din sistemul de justiție. 

Scumpire „din pix” prin schimbarea unui cap de tabel. Peste 250.000 de români vor plăti măcar cu 800 de lei mai mult
Scumpire „din pix” prin schimbarea unui cap de tabel. Peste 250.000 de români vor plăti măcar cu 800 de lei mai mult

Guvernul a decis majorarea semnificativă a impozitelor pentru mașinile hibride, iar pentru unele modele creșterea poate depăși 1.100%, arată analiza unui consultant fiscal.

CES desființează un proiect de lege PSD care propune un nou grup de pensionari speciali, care să primească bani retroactiv
CES desființează un proiect de lege PSD care propune un nou grup de pensionari speciali, care să primească bani retroactiv

Consiliul Economic și Social respinge un proiect de lege inițiat de parlamentari ai PSD, privind sistemul public de pensii, susținând că introduce un ”regim privilegiat” pentru agricultorii care nu au lucrat în fostele cooperative de stat.