Cât costă cea mai ieftină mașină electrică. Statul român oferă tichet de 10.000 de euro

Ultimul update: Miercuri 13 Septembrie 2017 15:17
Data publicarii: Duminica 10 Septembrie 2017 17:55
Categorie: Auto

Maşinile viitorului vor fi electrice, iar străinii le cumpără în număr tot mai mare. Şi producătorii auto se pregătesc intens pentru acest moment, când plinul se va face la priză, nu la pompă.

 

România stă însă foarte prost la acest capitol. Fără infrastructură şi cu doar 33 de maşini sută la sută electrice vândute în primul semestru, deşi statul le acordă proprietarilor un ajutor de 10 mii de euro. Prin comparaţie, norvegienii sunt campionii Europei. Jumătate dintre maşinile lor sunt electrice.

România este la coada Europei în ceea ce priveşte înmatricularea de maşini electrice. Doar 33 de maşini sută la sută electrice în primele 6 luni ale acestui an au fost vândute, asta deşi statul român oferă 10 mii de euro pentru cei care vor să-şi achiziţioneze un astfel de autoturism, prin programul Rabla Plus.

La nivelul Europei, cel mai bine stau norvegienii, cu aproape 15 mii de maşini eco înmatriculate. Urmează francezii, cu 13 mii 5 sute de maşini electrice, iar pe locul 3 sunt nemţii cu puţin peste 10 mii de autovehicule eco.

Elon Musk își vinde visul. Decizie neașteptată în legătură cu Tesla

În Norvegia, sunt staţii de încărcare la tot pasul, iar proprietarii maşinilor electrice nu plătesc impozite pentru ele, au locuri de parcare gratuite şi pot circula pe benzile destinate transportului în comun. Mai mult de jumătate din autoturismele norvegienilor sunt ecologice.

Ţara noastră în schimb nu are nici măcar o sută de staţii de încărcare funcţionale. 40 sunt în Bucureşti. La majoritatea, timpul de încărcare e de 4-5 ore, dar există şi câteva rapide.

Proiectul Rabla Plus prevede o prima de 45 de mii de lei pentru maşinile electrice şi 20 de mii de lei pentru cele hibride.

Cea mai ieftină maşină sută la sută electrică este Volkswagen e-Up, cu preţ de pornire de 25.000 de euro, astfel că românii o pot cumpăra cu 15.000 de euro plus tichetul oferit de stat. Zoe, de la Renault, are cea mai mare autonomie, de 400 de km, şi se vinde cu 30.000 de euro. În timp ce BMW i3, cea mai vândută maşină electrică din România, costă 40.000 de euro.

Anul trecut, s-au vândut peste 1000 de maşini hibride, însă doar 167 de maşini pur electrice, deşi producătorii spun că au costuri mici de exploatare.

Lovitura pe care Ford o dă producătorilor de mașini electrice, cu ajutor din China

Lovitura pe care Ford o dă producătorilor de mașini electrice, cu ajutor din China

VIDEO PROTVPLUS.RO

masini

Interesul românilor pentru mașinile second hand a scăzut

Record pe Transfăgărășan. Unul dintre cei mai faimoși piloți a făcut traseul în 40 de minute

Service-uri care scot filtrele de particule ca să mărească puterea maşinilor. CAMERA ASCUNSĂ

Parlamentarii, acuzați că au făcut legea radarelor pentru ei, după ce au fost sancționați

Prima imagine cu viitorul Duster Coupe. Renault va prezenta noul model la Moscova

Cum va arăta și cât va costa noul “super-Duster” pe care îl pregătește Renault: "Va semăna cu BMW X4”

Rupert Stadler

Directorul Audi a fost arestat, în scandalul Dieselgate. Ce temeri au procurorii

Pedeapsa primită de șoferul care a fost surprins cu 276 km/h pe autostrada București-Ploiești

Proiect de lege: medicii i-ar putea lăsa pe șoferi fără permisul de conducere

Amendă de peste 1 miliard de euro pentru Volkswagen, după scandalul emisiilor

România, pe primul loc în Europa la numărul de accidente grave. 6 morți pe zi, în medie

Primarul Capitalei anunţă că NU va introduce o taxă de mediu, deşi "s-ar cere"