Cât costă cea mai ieftină mașină electrică. Statul român oferă tichet de 10.000 de euro
Maşinile viitorului vor fi electrice, iar străinii le cumpără în număr tot mai mare. Şi producătorii auto se pregătesc intens pentru acest moment, când plinul se va face la priză, nu la pompă.
România stă însă foarte prost la acest capitol. Fără infrastructură şi cu doar 33 de maşini sută la sută electrice vândute în primul semestru, deşi statul le acordă proprietarilor un ajutor de 10 mii de euro. Prin comparaţie, norvegienii sunt campionii Europei. Jumătate dintre maşinile lor sunt electrice.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
România este la coada Europei în ceea ce priveşte înmatricularea de maşini electrice. Doar 33 de maşini sută la sută electrice în primele 6 luni ale acestui an au fost vândute, asta deşi statul român oferă 10 mii de euro pentru cei care vor să-şi achiziţioneze un astfel de autoturism, prin programul Rabla Plus.
La nivelul Europei, cel mai bine stau norvegienii, cu aproape 15 mii de maşini eco înmatriculate. Urmează francezii, cu 13 mii 5 sute de maşini electrice, iar pe locul 3 sunt nemţii cu puţin peste 10 mii de autovehicule eco.
În Norvegia, sunt staţii de încărcare la tot pasul, iar proprietarii maşinilor electrice nu plătesc impozite pentru ele, au locuri de parcare gratuite şi pot circula pe benzile destinate transportului în comun. Mai mult de jumătate din autoturismele norvegienilor sunt ecologice.
Ţara noastră în schimb nu are nici măcar o sută de staţii de încărcare funcţionale. 40 sunt în Bucureşti. La majoritatea, timpul de încărcare e de 4-5 ore, dar există şi câteva rapide.
Proiectul Rabla Plus prevede o prima de 45 de mii de lei pentru maşinile electrice şi 20 de mii de lei pentru cele hibride.
Cea mai ieftină maşină sută la sută electrică este Volkswagen e-Up, cu preţ de pornire de 25.000 de euro, astfel că românii o pot cumpăra cu 15.000 de euro plus tichetul oferit de stat. Zoe, de la Renault, are cea mai mare autonomie, de 400 de km, şi se vinde cu 30.000 de euro. În timp ce BMW i3, cea mai vândută maşină electrică din România, costă 40.000 de euro.
Anul trecut, s-au vândut peste 1000 de maşini hibride, însă doar 167 de maşini pur electrice, deşi producătorii spun că au costuri mici de exploatare.