Cât costă cea mai ieftină mașină electrică. Statul român oferă tichet de 10.000 de euro

Ultimul update: Miercuri 13 Septembrie 2017 15:17
Data publicarii: Duminica 10 Septembrie 2017 17:55
Categorie: Auto

Maşinile viitorului vor fi electrice, iar străinii le cumpără în număr tot mai mare. Şi producătorii auto se pregătesc intens pentru acest moment, când plinul se va face la priză, nu la pompă.

 

România stă însă foarte prost la acest capitol. Fără infrastructură şi cu doar 33 de maşini sută la sută electrice vândute în primul semestru, deşi statul le acordă proprietarilor un ajutor de 10 mii de euro. Prin comparaţie, norvegienii sunt campionii Europei. Jumătate dintre maşinile lor sunt electrice.

România este la coada Europei în ceea ce priveşte înmatricularea de maşini electrice. Doar 33 de maşini sută la sută electrice în primele 6 luni ale acestui an au fost vândute, asta deşi statul român oferă 10 mii de euro pentru cei care vor să-şi achiziţioneze un astfel de autoturism, prin programul Rabla Plus.

La nivelul Europei, cel mai bine stau norvegienii, cu aproape 15 mii de maşini eco înmatriculate. Urmează francezii, cu 13 mii 5 sute de maşini electrice, iar pe locul 3 sunt nemţii cu puţin peste 10 mii de autovehicule eco.

În Norvegia, sunt staţii de încărcare la tot pasul, iar proprietarii maşinilor electrice nu plătesc impozite pentru ele, au locuri de parcare gratuite şi pot circula pe benzile destinate transportului în comun. Mai mult de jumătate din autoturismele norvegienilor sunt ecologice.

Ţara noastră în schimb nu are nici măcar o sută de staţii de încărcare funcţionale. 40 sunt în Bucureşti. La majoritatea, timpul de încărcare e de 4-5 ore, dar există şi câteva rapide.

Proiectul Rabla Plus prevede o prima de 45 de mii de lei pentru maşinile electrice şi 20 de mii de lei pentru cele hibride.

Cea mai ieftină maşină sută la sută electrică este Volkswagen e-Up, cu preţ de pornire de 25.000 de euro, astfel că românii o pot cumpăra cu 15.000 de euro plus tichetul oferit de stat. Zoe, de la Renault, are cea mai mare autonomie, de 400 de km, şi se vinde cu 30.000 de euro. În timp ce BMW i3, cea mai vândută maşină electrică din România, costă 40.000 de euro.

Anul trecut, s-au vândut peste 1000 de maşini hibride, însă doar 167 de maşini pur electrice, deşi producătorii spun că au costuri mici de exploatare.

Lovitura pe care Ford o dă producătorilor de mașini electrice, cu ajutor din China
Lovitura pe care Ford o dă producătorilor de mașini electrice, cu ajutor din China
VIDEO PROTVPLUS.RO
sistem, limitare viteza, masini, europa,
Sistemul de limitare a vitezei care va fi instalat pe toate maşinile din Europa
Renault recheamă în service mai multe modele Dacia. Ce probleme ar putea avea
Doar 4.500 de mașini din România sunt ecologice. Ce autoturisme își cumpără românii
Condițiile în care prețul RCA ar putea să crească. Schimbările anunțate de autorități
Studiu privind mașinile care se deschid fără cheie. Patru modele pot fi furate cu ușurință
Mașini electrice care îți știu numele, la salonul auto de la Bruxelles
salon auto
Salon auto de la Detroit începe sâmbătă. Surpriză neplăcută pentru reprezentanţii de la Nissan
Dacia recheamă 13.000 de mașini în service. Modelele care ar putea avea probleme
Celebrul ARO al lui Ceaușescu, scos la licitaţie de Fisc. Care este preţul
Regele maşinilor în 2018. Rapide, în serie limitată și extrem de scumpe
Restituirea taxelor auto, amânată cu 6 luni de Guvern. Explicația autorităților
Mașina cu 0 stele la testele de siguranță EuroNCAP 2018. VIDEO