Investitie de milioane de euro trasa pe linie moarta. De ce nu este folosita o noua linie de tramvai
Un exemplu de risipire a banilor europeni se intalneste la Arad. De opt ani, o linie de tramvai noua la acea vreme, care face legatura intre oras si o zona industriala, rugineste pentru ca nu e folosita.
Linia de tramvai construita pentru a face legatura intre oras si Zona industriala Vest, de la iesirea spre Nadlac, are o lungime de 3,7 kilometri si a costat peste doua milioane de euro.
Cu toate ca se estimase ca va fi utila celor zece mii de muncitori din zona industriala, calea ferata a fost folosita foarte putin dupa inaugurare. Asta pentru ca patronii de fabrici le asigura transportul angajatilor cu microbuze si autocare, adesea gratuit sau la abonamente cu pret redus.
Astfel, linia nu a fost niciodata rentabila si a fost abandonata rapid. “Au existat incercari de reluare a circulatiei pe acest traseu insa nu au existat suficienti calatori interesati. Am avut discutii cu reprezentantii fabricilor dar nu s-au aratat dispusi sa renunte la transportul cu autocare”, a declarat purtatorul de cuvant al Primariei Arad, Corina Draghici.
In plus, la momentul construirii, piata imobiliara din Arad exploda si se ridicau noi cartiere, unul fiind prevazut in vecinatatea zonei industriale, dar care nu s-a materalizat din cauza crizei economice.
Municipalitatea nu poate spune care va fi soarta acestei investitii, singura posibilitate de exploatare fiind aceea de a exista interes din partea muncitorilor din zona industriala. O problema este insa si faptul ca linia isi are capatul la marginea acestei zone economice, iar pana la fabrici oamenii ar mai avea de mers mult pe jos, pe langa o centura rutiera foarte aglomerata.
Sursa: Pro TV
Etichete: arad, tramvaie, fonduri europene, transport, sina,
Dată publicare:
25-09-2012 14:06