Investitie de milioane de euro trasa pe linie moarta. De ce nu este folosita o noua linie de tramvai

linie tramvai arad

 Un exemplu de risipire a banilor europeni se intalneste la Arad. De opt ani, o linie de tramvai noua la acea vreme, care face legatura intre oras si o zona industriala, rugineste pentru ca nu e folosita.

 Linia de tramvai construita pentru a face legatura intre oras si Zona industriala Vest, de la iesirea spre Nadlac, are o lungime de 3,7 kilometri si a costat peste doua milioane de euro.

Cu toate ca se estimase ca va fi utila celor zece mii de muncitori din zona industriala, calea ferata a fost folosita foarte putin dupa inaugurare. Asta pentru ca patronii de fabrici le asigura transportul angajatilor cu microbuze si autocare, adesea gratuit sau la abonamente cu pret redus.

Astfel, linia nu a fost niciodata rentabila si a fost abandonata rapid. “Au existat incercari de reluare a circulatiei pe acest traseu insa nu au existat suficienti calatori interesati. Am avut discutii cu reprezentantii fabricilor dar nu s-au aratat dispusi sa renunte la transportul cu autocare”, a declarat purtatorul de cuvant al Primariei Arad, Corina Draghici.

In plus, la momentul construirii, piata imobiliara din Arad exploda si se ridicau noi cartiere, unul fiind prevazut in vecinatatea zonei industriale, dar care nu s-a materalizat din cauza crizei economice.

Citește și
Leonard Orban
Orban: Salariile celor care se ocupa de fonduri UE, egalizate din 2013 la nivelul cel mai ridicat

Municipalitatea nu poate spune care va fi soarta acestei investitii, singura posibilitate de exploatare fiind aceea de a exista interes din partea muncitorilor din zona industriala. O problema este insa si faptul ca linia isi are capatul la marginea acestei zone economice, iar pana la fabrici oamenii ar mai avea de mers mult pe jos, pe langa o centura rutiera foarte aglomerata.  

 

Articol recomandat de sport.ro
Gest de clasă! David Popovici și membri ai Lotului Național de Canotaj au premiat 35 de tineri excepționali
Gest de clasă! David Popovici și membri ai Lotului Național de Canotaj au premiat 35 de tineri excepționali
Citește și...
Ministrul Cepoi, acuzat de ANI de conflict de interese si infractiuni legate de fonduri europene
Ministrul Cepoi, acuzat de ANI de conflict de interese si infractiuni legate de fonduri europene

Ministrul Sanatatii, Vasile Cepoi, este acuzat de Agentia Nationala de Integritate de conflict de interese, infractiuni impotriva intereselor financiare ale Comunitatii Europene, precum si infractiuni asimilate celor de coruptie. 

Orban: Salariile celor care se ocupa de fonduri UE, egalizate din 2013 la nivelul cel mai ridicat
Orban: Salariile celor care se ocupa de fonduri UE, egalizate din 2013 la nivelul cel mai ridicat

Ministrul Afacerilor Europene, Leonard Orban, a declarat ca Guvernul a solicitat Comisiei Europene ca salariile functionarilor care se ocupa de fonduri europene sa fie egalizate la nivelul cel mai ridicat, cel din Ministerul Dezvoltarii Regionale.

Recomandări
Șeful Pentagonului, Pete Hegseth: ”Vor rămâne trupe în România”, ”relația cu România este foarte bună”
Șeful Pentagonului, Pete Hegseth: ”Vor rămâne trupe în România”, ”relația cu România este foarte bună”

Președintele american Donald Trump a lăudat relația cu România în timpul întâlnirii de vineri cu premierul maghiar Viktor Orban. Totodată, Trump spune că retragerea unor militari americani de la noi din țară face parte din strategia de rotire a trupelor.

POLITICO: România vrea să ceară o derogare pentru a amâna sancțiunile SUA în cazul Lukoil. Închiderea ar afecta Moldova
POLITICO: România vrea să ceară o derogare pentru a amâna sancțiunile SUA în cazul Lukoil. Închiderea ar afecta Moldova

Decizia SUA de a sancţiona Lukoil şi Rosneft a creat haos în mai multe ţări europene, care încearcă să evite blocarea aprovizionării cu combustibil.

 

30 de ani de PRO TV. 2002 - Românii puteau pleca pentru prima dată fără vize în spațiul Schengen
30 de ani de PRO TV. 2002 - Românii puteau pleca pentru prima dată fără vize în spațiul Schengen

În 2002, România se ridică încet, dar sigur, din cenușa tranziției. Cu ochii spre Europa și cu speranța că, de data asta, drumul nu se va mai închide la graniță.