Basescu a facut constatari din elicopter pe autostrada Nadlac-Arad: “Nu se intampla nimic”
Presedintele Traian Basescu a facut o vizita fulger in judetul Arad, astazi, pentru a vedea stadiul in care se afla cele doua tronsoane ale autostrazii dintre Nadlac si Arad.
Dupa ce a survolat autostrada cu elicopterul si a parcurs o parte din drum si cu masina, seful statului s-a declarat nemultumit, spunand ca aceasta investitie este “o expresie si o emblema a neputintei”.
Traian Basescu, presedintele Romaniei: "Ceea ce se intampla, adica nimic, inseamna o expresie si o emblema a neputintei (…) Contractul pentru tronsonul Nadlac-Pecica a fost suspendat din noiembrie anul trecut si nu a fost subcontractat un nou constructor, iar la Pecica au fost oprite lucrarile in iulie pentru ca firma a intrat in insolventa”.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Traian Basescu a adaugat ca intrarea in insolventa a constructorului austriac Alpine, care executa lotul II dintre Pecica si Arad, nu ar fi trebuit sa insemne oprirea lucrarilor, pentru ca “si Hidroelectrica a fost in insolventa dar nu a oprit productia de energie electrica”.
Presedintele Romaniei a spus ca e mare pierdere de timp ca nu se lucreaza cand vremea este foarte buna, afirmand ca vrea sa traga un semnal de alarma asupra acestei situatii, in conditiile in care Nadlac “este locul de intrare din Europa in Romania”.
Basescu a spus ca a facut poze din elicopter si le va trimite Guvernului pentru ca “poate nu stie ce e pe autostrada Nadlac-Arad”.
Presedintele tarii a mai criticat si oprirea lucrarilor la cele doua pasaje peste centura de Nord-Vest a orasului, parte din DN7. Cele doua pasaje trebuiau sa asigure traficul rutier peste trei linii de cale ferata, care impun blocarea circulatiei cinci ore pe zi, cand trec trenurile, determinand coloane de masini lungi de cativa de kilometri.
La cele doua pasaje, dintre care unul aproape gata, lucrarile au fost oprite in primavara anului trecut, de cand Guvernul nu a mai alocat bani invocand lipsa resurselor bugetare.
Constructia autostrazii Nadlac – Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de asocierea romano - portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane euro, iar lotul al doilea a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane euro.
La sfarsitul lunii noiembrie 2012, CNADNR a reziliat contractul pentru construirea primului tronson al autostrazii, motivul principal fiind intarzierea lucrarilor si a suspiciunilor de frauda, iar recent a reziliat si contractul de proiectare si executie a lotului II, dupa intrarea in insolventa a constructorului austriac Alpine Bau.