Ziua internațională a berii, sărbătorită și în România. Care a fost cea mai consumată bere anul trecut
Vineri este ziua internațională a berii, care și-a câștigat locul pe mesele românilor. Cu sau fără alcool blondă, brună sau neagră, berea este foarte cerută în magazine și la terase.
Mai nou o universitate din Bucureşti a început să își fabrice propria bere, iar berarul este un student care se ocupă de rețete.
Mădălin Ivașcu - Manager Restaurant: "Punem în axeste 2 tancuri malțul, hameiul și toate ingredientele necesare, fermentează, de aici ajunge în celălat vas, după aceea ajunge în vasele 3 care sunt aici, unde stă între 16 și 21 de zile”.
La Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din Capitală studenții alături de profesori au început să fabrice bere. Proiectul este la început, însă ambițiile sunt mari.
Alexandra Cornea - Comunicare USAMV București: "Bere dezvoltată de studenții facultății de biotehnologii, într-un proiect comun în care îmbinăm teoria cu practica și astfel ei dezvoltă iată un produs care poate ajunge cât de curând pe rafturile comercianților. O bere artizanală, berea Campus, este o bere care va avea mai multe sortimente, blondă, brună, o bere de tip IPA”.
Conform Asociației Berarii României, anul trecut cea mai consumată a fost berea la PET, cu 37 de procente. Urmează berea la sticlă și doză, iar pe ultimul loc cea draft. Oferta este în creștere și pentru berea artizanală, dar și pentru cea fără alcool. Iar preferințele diferă.
De la pahar, la halbă ori recipiente mai puțin întâlnite, berea este cerută peste tot.
Bianca Stinga - Reprezentant Terasă: "Bere bebeluș, bere la metru, care vine în mai multe halbe, berea bebeluș la noi este servită într-un recipient de 3 litri, care are în interiorul său un alt recipient plin cu gheață pentru a menține berea rece. Avem un concurs cu berea la țap, berea pe care ţi-o poți servi singur de la masă”.
Indiferent de culoare sau de tip, berea rămâne în topul preferințelor romanilor. Ultimele date arată că 97% din berea consumată este produsă la noi, cu forţă de muncă şi ingrediente locale.