„Golden Gate-ul” de la Brăila prinde contur. În ce stadiu au ajuns lucrările
„Golden Gate-ul” de la Brăila prinde contur și reprezentanții companiei de drumuri dau asigurări că podul va fi gata până la sfârșitul anului.
Tot atunci ar trebui să fie inaugurate și două șosele de legătură, pe malul din județul Tulcea și pe cel din Brăila.
Dar rămân pentru anul viitor alte drumuri de acces către pod, la care lucrările au început mai târziu. În total, în proiect sunt prevăzuți 23 de kilometri de șosele noi.
Cele mai înalte construcții din România - pilonii viitorului pod, care se ridică până la 192 de metri, susțin acum cele două cabluri principale. Acestea au 60 de centimetri în diametru și sunt formate din segmente de fir de peste 80 de mii de kilometri.
De săptămâna viitoare va începe montarea tiranților, acele cabluri verticale care vor susține, practic, șoseaua, calea de rulare ce urmează să fie montată începând cu a doua jumătate a lunii februarie.
„Vom începe aprovizionarea primelor segmente de tablier. Acestea vor veni cu barja, pe Dunăre, iar de acolo vor fi transportate cu un sistem transportor numit SPNT, de la malul Dunării către turnuri”, a declarat un reprezentant al antreprenorului.
În total vor fi montate, 86 de segmente, care au fost fabricate în șantierul naval de la Brăila. Reprezentanții antreprenorului sunt optimiști că vor termina podul până la sfârșitul anului. Tot atunci, conform Companiei Naționale de Drumuri, va fi asigurată și conexiunea cu șoselele principale de pe cele două maluri.
Pe malul stâng vor fi terminate cele două sensuri giratorii care vor asigura accesul pe pod dinspre șoseaua-dig dintre Galați și Brăila. Va rămâne de construit anul viitor drumul până la șoseaua de centură a Brăilei. Pe celălalt mal, din județul Tulcea, va fi gata o porțiune de aproximativ 6 kilometri, care trece pe lângă Smîrdan, în apropiere de orașul Măcin. Și aici rămâne de făcut șoseaua care va lega podul de comuna Jijila, până la Tulcea.
Decalajul între termenele de finalizare a drumurilor de acces a apărut în mare parte din cauza procedurilor de expropriere care au întârziat. Fără aceste bretele, intrarea pe pod se va face doar din trei direcții. Iar unii șoferi vor ocoli câțiva kilometri ca să îl folosească.
„Se lucrează la partea de drumuri, atât pe mal Brăila, pe o porțiune de circa doi kilometri și jumătate, iar pe partea de Jijila pe o porțiune de circa 16 kilometri”, a declarat Bogdan Andrei, reprezentant CNAIR.
Lungimea propriu-zisă a podului va fi de aproape 2 kilometri. La final, va fi cel mai mare din România și al treilea din Europa, conform Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Costurile totale se vor ridica la jumătate de miliard de euro, cea mai mare parte din fonduri europene.