Zeci de taxiuri abandonate în Capitală. Cât câștigă șoferii care au plecat la ride-sharing
Bucureștiul a intrat în criză de șoferi profesioniști. Unele firme de taxi sunt nevoite să-și abandoneze mașinile, pentru că nu mai are cine să le conducă.
„Ne-au plecat oamenii la aplicațiile de ride-sharing", se plâng patronii, dar și companiile respective duc lipsă de șoferi. Ca să-i atragă, unii angajatori le donează mașinile după primul an de parteneriat.
Parcarea publică din fața cimitirului Ghencea este plină de taxiuri care nu au mai fost mişcate din loc de multă vreme.
Faptul că firmele de taxi nu mai au șoferi se vede cu ochiul liber, pe străzi. Zeci de mașini de taxi sunt trase pe dreapta în parcările publice din București, pentru că nu mai sunt folosite. Patronii recunosc: de luni întregi nu le mai bate niciun şofer la uşi.
Mihai Ghișa, prim-vicepreședintele Federaţiei Operatorilor de Transport, dar şi patronul unei firme de taxi, recunoaşte deschis: după reglementarea aplicaţiilor de ride-sharing, şoferii au migrat masiv.
Patronatul firmelor de taxi susţine că un taximetrist câştigă aproape la fel cât un şofer de la ride-sharing, 1000 de euro lunar, dar pleacă atras de programul flexibil.
Pentru că bani mai mulţi nu le pot oferi, le vor oferi maşini cu care lucrează după încheierea unui an de contract. Mai nou, acelaşi lucru îl fac şi aplicaţiile, care, la rândul lor, se plâng de lipsa şoferilor profesionişti.
Criza taximetriştilor şi a şoferilor profesionişti se vede în orele de vârf, când clienţii nu găsesc nici taxiuri, nici maşini disponibile pe aplicaţii. La toamnă va fi şi mai rău.
Asta în condiţiile în care piaţa de ride-sharing din Bucureşti beneficiază de serviciile a 4 companii: Uber, Bolt, Clever şi Yango.