„Am îmbătrânit în tren, e dezastru”. Calea ferată din vestul României intră în reparații capitale. Cea mai importantă lucrare
Din cauza șinelor crăpate și a numeroaselor defecțiuni, o călătorie cu trenul de la București la Curtici, cea mai importantă vamă de la granița de vest prin care se poate ieși din țară cu trenul, poate dura mai bine de o jumătate de zi.
Asta, deși distanța este de mai puțin de 600 de kilometri. Lucrurile s-ar putea schimba când vor fi terminate lucrările, la calea ferată din zonă. Termenul este 2027, iar valoarea se apropie de 20 de miliarde de lei.
11 ore durează acum călătoria cu trenul de la București la Arad, dacă nu sunt întârzieri.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Călător: „Am îmbătrânit în tren, ce să mai zic altceva, e dezastru.”
„Am auzit la știri că majoritatea liniilor ferate sunt de pe vremea regelui. E păcat, pentru că este un mod de transport care în Franța în Germania este preferat de foarte multă lume, mai ales că la distanțe mari se circulă cu 280-300 km la oră și poți să muncești intren liniștit”, a mai spus un călător.
Cea mai importantă lucrare
De la București, trenurile ajung în Arad, la granița de vest, pe două magistrale: una trece prin Craiova, alta prin Brașov. Ca să crească viteza cu care circulă acum garniturile, majoritatea regionalelor CFR au început să reabiliteze liniile cu bani din PNRR.
Cea mai importantă lucrare este pe ruta Caransebeș - Timișoara - Arad, unde valoarea totală se ridică la aproape 7 miliarde de lei, fără TVA.
Pe calea ferată sunt în prezente zeci de zone unde se circulă cu restricții de viteză, adică trenurile nu pot depăși 10 km la oră. Asta pentru că sunt piulițe și șuruburi ce ies foarte ușor, iar șina este crăpată.
Pe trei dintre cele patru loturi se lucrează deja. Pentru ultimul, Caransebeș - Lugoj, abia vineri a fost semnat contractul de proiectare și execuție, la doi ani de la lansarea licitației.
Ioan Alexandru Simu - director CFR: „Probabil, în 2030, de la Curtici până la Constanța vor circula pe ambele variante cu 120 trenurile de marfă și 160 la personal. Lotul de la Lugoj la Timișoara este în execuție”.
Alte modernizări programate
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Undeva în patru ani se va putea pe acest traseu cap-coadă, unele contracte merg foarte bine, altele, dacă nu își vor reveni ei vom rezilia contractele”.
Și porțiunea de la Craiova la Caransebeș urmează să fie modernizată, cu fonduri europene, dar licitațiile pentru lucrări vor fi lansate abia în ianuarie.
Viteza cu care circulă trenurile ar urma să fie îmbunătățită și de locomotivele noi. Deocamdată avem una singura, sosită acum două săptămâni.