Una dintre cele mai mari nave din lume a acostat în Portul Constanța. A încărcat marfă din 30 de garnituri de tren
Una dintre cele mai mari nave din lume a acostat în Portul Constanța. Colosul plutitor este mai lung ca două terenuri de fotbal, iar în magazii a încăput marfa din 30 de garnituri de tren, a câte 100 de vagoane.
Este pentru prima dată când ajunge în apele românești, dar nu și ultima.
Navă gigant, denumită generic Cape Size, pentru că este atât de mare încât nu are loc prin Canalul Panama și atunci ocolește toată America de Sud, a fost încărcată în România cu 170 de mii de tone de minereu, cu destinația China. O parte din marfă provine de aici iar o alta din Ucraina.
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
Colosul plutitor, de 290 de metri lungime, poate duce o încărcătură de 170.000 de tone iar atunci, partea care rămâne scufundată în apă, are înălțimea unui bloc cu 6 etaje. Cargoul este atât de mare încât pe puntea lui pot fi trasate două terenuri de fotbal omologate internațional. Ca operațiunile să dureze puțin, nava a fost încărcată atât la cheu, cât și în larg.
Gabriel Techera, directorul unei companii de servicii logistice: „Noi aducem macaralele noastre plutitoare și barjele noastre. Este clasa cea mai mare de nave. Ele pot fi descărcate, încărcate în larg unde adâncimea este suficient de mare."
Cu ajutorul acestor mastodonți plutitori, încărcați în larg, se încearcă și deblocarea porturilor românești, fie că vorbim de Constanța sau de Galați unde, la cheu, lucrurile merg extrem de greu. Odată cu războiul din Ucraina, sute de nave au venit aici iar noi nu suntem pregătiți logistic pentru asta.
62 de nave așteaptă să intre în Portul Constanța. 20 de nave vor încărca și descărca containere. Navele care vor descărca marfă au cărbune, îngrășăminte și produse chimice, iar cele care sunt la încărcare vor transporta cereale, fier vechi.
Laurențiu Mironescu, comandant de navă: „Toată această aglomerație pune o dificultate logistică în fața autorităților, care nu au rezolvat-o nici până în ziua de azi, pentru că, gândiți-vă, că e o situație care nu este numai de ieri, e continuată pe parcursul ultimelor două, trei luni."
Și pe Dunăre, în portul Galați, dar și în porturile din Ucraina, sunt zeci de nave în așteptare.
Marcela Costea, director general APDM Galați: „În zona Reni, avem același număr mare de nave care așteaptă la descărcat, în contextul geopolitic actual."
Următoarea sosire a unei nave de asemenea dimensiuni, în apele noastre teritoriale, este programată la începutul anului viitor.