Un pod din Capitală, pe sub care trec zilnic mii de români, se poate prăbuși oricând

×
Codul embed a fost copiat

Zeci de mii de oameni își pun viața în pericol. În fiecare zi, atunci când trec pe sub Podul Constanța, un punct important de circulație din nordul Capitalei.

Cu bucăți de beton care cad și stâlpi de susținere șubreziți, podul se poate prăbuși oricând, spun experții, mai ales că pe el trec trenuri în fiecare zi.

În aceste condiții, o asociaţie care militează pentru consolidarea construcțiilor din București și consilierii USR cer restricționarea traficului rutier şi pietonal din zonă.

Podul Constanța de pe Calea Griviței a fost construit acum 80 de ani şi de atunci a fost reparat o singură dată, superficial, la sfârşitul anilor '80. Acum stâlpii de susţinere s-au erodat până la armatura de fier, iar din grinda cad bucăţi de beton.

Podul face parte dintr-un nod de circulaţie foarte important pentru Capitală. Pe sus trec zi de zi trenuri atât, de călători, cât şi de marfă. Iar aici pe şosea, trec tramvaie, troleibuze, autobuze şi poate zeci de miii de maşini, în special şoferi care locuiesc în localităţile de lângă Bucureşti, cum ar fi Buftea sau Chitila şi trebuie să ajungă spre centru.

Citește și
masina
O investiție americană în România își închide porțile. Sute de angajați, pe drumuri
„Ne plătește mai bine ca-n Italia!” Muncitori români întorși în țară după 15 ani, ca să construiască autostrăzi

Edmond Niculușcă, fondator ARCEN: "Ar trebui închis traficul pe sub pod, care este în pericol de prăbuşire. Ne-au spus și experintii tehnici cu care lucram pentru Catalog şi alţi experţi din Capitala"

Podul aparţine Căilor Ferate Romane, partea carosabilă tine de Primăria Capitalei, iar aşa-zisul trotuar, Primăriei Sectorului 1. Până cum, aceşti trei actori nu s-au înţeles ca să înceapă lucrările.

Răspuns Primăria Capitalei:  "Singurul aviz solicitat în ultimii ani pentru Podul Constanța a fost cel din 13 iulie 2017 când, la solicitarea Companiei Naţionale de Căi Ferate, Primăria Municipiului Bucureşti a emis un aviz de intervenţie necesar executării unor "lucrări de îndepărtare a unor fragmente de beton care prin desprinderea lor pun în pericol participanţii la traficul rutier în zona Pod Constantă."

Cristian Bulfon, consilier local USR:  "De fiecare dată răspunsurile primite au rămas doar pe hârtie, nimic practic nu s-a făcut"

De 9 ani, CFR-ul promite să repare podul, însă, după ce a realizat o expertiza tehnică, s-a oprit inevitabil la stadiul de licitaţii şi studii de fezabilitate. De pe altă parte, Primăria spune că vrea să modernizeze carosabilul în acea zonă. Însă nimeni nu pare preocupat de siguranţa celor care trec pe sub pod în fiecare zi.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
Citește și...
Site-ul Companiei Naţionale de Drumuri a fost atacat de hackeri
Site-ul Companiei Naţionale de Drumuri a fost atacat de hackeri

Site-ul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu poate fi accesat luni, 23 aprilie, ca urmare a unui atac cibernetic.

O investiție americană în România își închide porțile. Sute de angajați, pe drumuri
O investiție americană în România își închide porțile. Sute de angajați, pe drumuri

Compania americană trimite în șomaj aproape 200 de muncitori.

”Ora de educație rutieră”, în școlile din București. Elevii sunt învățați să fie atenți pe stradă
”Ora de educație rutieră”, în școlile din București. Elevii sunt învățați să fie atenți pe stradă

În ţara cu cele mai nesigure drumuri din toată Europa, fruntaşă şi la numărul de accidente, copiii nu au noţiuni elementare de circulaţie.

Recomandări
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului

Comisia Europeană a aprobat o măsură a statului român în valoare de 790 de milioane de euro pentru acoperirea costurilor excepţionale generate de închiderea a patru mine de cărbune necompetitive din Valea Jiului.

Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”
Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”

Preşedintele regiunii spaniole Valencia, Carlos Mazon, a recunoscut vineri că au existat ”erori” în gestionarea inundaţiilor dramatice de luna trecută, şi a prezentat ”scuzele” sale pentru întârzierile în ajutorarea sinistraţilor, relatează AFP.

CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB
CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB

Estimarea de creștere economică a României a fost recalculată la Comisia Europeană, cu mult sub valoarea stabilită inițial. Pentru 2024, estimarea de creștere economică a României a fost revizuită de la 3,3 la 1,4%.