Un pod din Capitală, pe sub care trec zilnic mii de români, se poate prăbuși oricând

×
Codul embed a fost copiat

Zeci de mii de oameni își pun viața în pericol. În fiecare zi, atunci când trec pe sub Podul Constanța, un punct important de circulație din nordul Capitalei.

Cu bucăți de beton care cad și stâlpi de susținere șubreziți, podul se poate prăbuși oricând, spun experții, mai ales că pe el trec trenuri în fiecare zi.

În aceste condiții, o asociaţie care militează pentru consolidarea construcțiilor din București și consilierii USR cer restricționarea traficului rutier şi pietonal din zonă.

Podul Constanța de pe Calea Griviței a fost construit acum 80 de ani şi de atunci a fost reparat o singură dată, superficial, la sfârşitul anilor '80. Acum stâlpii de susţinere s-au erodat până la armatura de fier, iar din grinda cad bucăţi de beton.

Podul face parte dintr-un nod de circulaţie foarte important pentru Capitală. Pe sus trec zi de zi trenuri atât, de călători, cât şi de marfă. Iar aici pe şosea, trec tramvaie, troleibuze, autobuze şi poate zeci de miii de maşini, în special şoferi care locuiesc în localităţile de lângă Bucureşti, cum ar fi Buftea sau Chitila şi trebuie să ajungă spre centru.

Citește și
masina
O investiție americană în România își închide porțile. Sute de angajați, pe drumuri

Edmond Niculușcă, fondator ARCEN: "Ar trebui închis traficul pe sub pod, care este în pericol de prăbuşire. Ne-au spus și experintii tehnici cu care lucram pentru Catalog şi alţi experţi din Capitala"

Podul aparţine Căilor Ferate Romane, partea carosabilă tine de Primăria Capitalei, iar aşa-zisul trotuar, Primăriei Sectorului 1. Până cum, aceşti trei actori nu s-au înţeles ca să înceapă lucrările.

Răspuns Primăria Capitalei:  "Singurul aviz solicitat în ultimii ani pentru Podul Constanța a fost cel din 13 iulie 2017 când, la solicitarea Companiei Naţionale de Căi Ferate, Primăria Municipiului Bucureşti a emis un aviz de intervenţie necesar executării unor "lucrări de îndepărtare a unor fragmente de beton care prin desprinderea lor pun în pericol participanţii la traficul rutier în zona Pod Constantă."

Cristian Bulfon, consilier local USR:  "De fiecare dată răspunsurile primite au rămas doar pe hârtie, nimic practic nu s-a făcut"

De 9 ani, CFR-ul promite să repare podul, însă, după ce a realizat o expertiza tehnică, s-a oprit inevitabil la stadiul de licitaţii şi studii de fezabilitate. De pe altă parte, Primăria spune că vrea să modernizeze carosabilul în acea zonă. Însă nimeni nu pare preocupat de siguranţa celor care trec pe sub pod în fiecare zi.

Articol recomandat de sport.ro
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Acuzații grave! Englezii susțin că grupa în care poate ajunge România la Mondial a fost măsluită
Citește și...
Site-ul Companiei Naţionale de Drumuri a fost atacat de hackeri
Site-ul Companiei Naţionale de Drumuri a fost atacat de hackeri

Site-ul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu poate fi accesat luni, 23 aprilie, ca urmare a unui atac cibernetic.

O investiție americană în România își închide porțile. Sute de angajați, pe drumuri
O investiție americană în România își închide porțile. Sute de angajați, pe drumuri

Compania americană trimite în șomaj aproape 200 de muncitori.

”Ora de educație rutieră”, în școlile din București. Elevii sunt învățați să fie atenți pe stradă
”Ora de educație rutieră”, în școlile din București. Elevii sunt învățați să fie atenți pe stradă

În ţara cu cele mai nesigure drumuri din toată Europa, fruntaşă şi la numărul de accidente, copiii nu au noţiuni elementare de circulaţie.

Recomandări
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică
Alegeri locale 2025. Pentru a vota este nevoie de un document de identitate. Ce trebuie să știe cei cu carte electronică

Sute de tehnicieni STS lucrează în schimburi în aceste zile, ca să rezolve problemele ce apar în secții. Deja sunt ocupați, pentru că în sâmbătă seară se pun în funcțiune tabletele pentru înregistrarea și verificarea alegătorilor.

R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești
R. Moldova a solicitat energie de avarie din România, după ce sudul Ucrainei a rămas fără curent în urma atacurilor rusești

Moldelectrica a anunțat că atacurile rusești din regiunea Odesa au lăsat fără curent sudul Ucrainei și au afectat fluxurile energetice din zonă.

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete
A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița, însă poate fi folosită doar la toalete

A început să curgă apa la robinetele locuitorilor din Prahova și Dâmbovița. Va dura, însă, până va ajunge peste tot, pentru că rețeaua are peste 700 de kilometri.