Ultima dorință a omului de afaceri Liviu Bucățică: ”Dați acești bani fetițelor mele”
Coada, uşile şi aripile avionului care s-a prăbuşit miercuri în Munţii Buzăului nu au fost deocamdată recuperate.
Fragmente din aparatul de zbor sunt împrăştiate pe o suprafaţă de 2.500 de metri pătraţi, spun anchetatorii. În accident au murit doi oameni de afaceri.
Rudele unuia dintre ei, Liviu Bucăţică, au anunţat vineri că atât pilotul, cât şi pasagerul au fost informaţi despre condiţiile meteo aspre, cu vânt puternic şi plafon jos de nori, dar că au primit totuşi permisiunea de zbor.
Angajaţii Aerodromului Ghimbav le-au declarat anchetatorilor că pilotul fusese anunţat că vremea se va înrăutăţi. Acelaşi lucru îl susţin vineri şi rudele celeilalte victime, Liviu Bucăţică, partener de afaceri al proprietarului avionului.
Sora lui Liviu Bucățică: ”Am aflat de la vărul meu, care era acolo, că era vânt extrem de puternic şi nu-mi explic ce a făcut ca el totuşi să se urce în acest avion, în ciuda acelui vânt extrem de agresiv.
Nu înţeleg, când era un vânt aşa de puternic, cum relatează rudele mele, verii mei care erau lângă el, rudelor cărora le-a dat ce avea în buzunar, spunându-le că ”dacă se întâmplă ceva cu mine, daţi aceşti bani fetițelor mele. I-a spus vărului meu că pleacă dacă primesc permisiunea de zbor şi au decolat.”
Conform rudelor, cei doi ar fi trebuit să ajungă lângă Constanța, pe aeroportul "Tudor Greceanu" din Tuzla.
Sora lui Liviu Bucățică: ”Pe domn îl aştepta soţia lui undeva unde trebuiau să achiziţioneze un teren sau poate locuinţă, nu ştiu exact, şi ar fi trebuit să vină să semneze probabil contractul de vânzare-cumpărare.”
La rândul lor, autorităţile au anunţat că operaţiunea de recuperare a rămăşiţelor avionului încă nu s-a încheiat.
Procuror: "S-a procedat la localizarea aeronavei, bucăţi din aceasta fiind identificate pe o rază de aproximativ 2.500 de mp."
În momentul producerii tragediei, în zona Nehoiu era în vigoare un cod galben de vânt puternic. Rafalele ar fi depăşit chiar şi 100 de kilometri pe oră, iar din cauza unui plafon jos de nori, vizibilitatea era scăzută. Specialiştii spun că un avion uşor nu trebuia să zboare pe o asemenea vreme.