Avionul căzut în Buzău. Surse: Pilotul fusese avertizat de vremea rea
Coada, uşile şi aripile avionului care s-a prăbuşit miercuri în Munţii Buzăului nu au fost deocamdată recuperate. Resturile aparatului de zbor sunt împrăştiate pe o suprafaţă de 2.500 de metri pătraţi.
Rămășițele găsite au fost ridicate cu ajutorul căruţelor. În accident au murit doi oameni de afaceri.
Procurorii fac cercetări potrivit Codului aerian, pentru încălcarea de către personalul aeronautic civil a îndatoririlor de serviciu.
Ei vor să se lămurească dacă pilotul a fost informat despre condițiile meteo, înainte de a decola.
Surse din rândul angajaților de la Aerodromul Ghimbav susțin că pilotul fusese anunțat că vremea se va înrăutăți. El a ignorat avertismentul - dar a plătit cu viața. Când au ajuns echipajele de salvare, Mihai Covaciu și partenerul lui de afaceri Liviu Bucățică erau deja morți.
Florentina Ilioiu, procuror Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești: "S-a procedat la localizarea aeronavei, bucăți din această fiind identificate pe o rază de aproximativ 2.500 de mp."
Nu se știe deocamdată de ce s-a produs această tragedie. Fie a fost vorba despre un factor uman, fie a greșit pilotul cu ceva, factorul tehnic sau meteo. Unii specialiști în aviație susțin că avionul pilotat de Mihai Covaciu nu era certificat pentru zboruri în astfel de condiții - pe deasupra munților.
Constantin Rusea, specialist în aviație: "Este un avion ultrausor echipat cu motor Rotax de 100 de cai, cu aripa sus. ”
Acest avion, de pildă, este certificat pentru zborul ”visual flitghs rules” pentru zi și noapte, pentru condiții favorabile meteo. Cu alte cuvinte, pilotul trebuie să aibă contact permanent cu solul în timpul zborului. Pilotul nu are voie să piloteze acest avion prin nori sau în condiții meteo nefavorabile, fie că vorbim despre o ploaie puternică sau un vânt puternic.
Constantin Covaciu avea doi copii minori. Bărbatul avea afaceri în imobiliare în Cluj și Brașov. În Râșnov - de pildă - construise 12 blocuri și intenționa să ridice și altele.