Trafic infernal in Bucurestiul fara parcari si cu peste un milion de masini. In cativa ani nu se va mai putea circula
Peste un milion de masini trec zilnic prin Bucurestiul sufocat de aglomeratie si, de cand a venit frigul, este mai rau ca niciodata, spun oamenii. Traficul se blocheaza si din cauza lipsei locurilor de parcare.
Se circula anevoios pe strazi si bulevarde unde prima banda este ocupata, iar masinile sunt lasate la intamplare. Solutia este in mana primarilor care ridica insa din umeri si spun ca nu au bani sau terenuri pentru parcari.
25.000 de masini au fost inmatriculate in Bucuresti si judetul Ilfov, numai anul acesta. Ele se adauga celor peste un milion aflate deja in trafic, iar in ritmul in care se inmultesc, in cativa ani nu se va mai putea circula.
Prima problema de infrastructura a Bucurestiului este lipsa parcarilor. Deficitul este urias: sunt aproximativ 8 masini pe un loc marcat.
Sectorul 1 nu a amenajat nici un loc in ultimii ani. Nu a fost o prioritate, sustine seful administratiei domeniului public, dar acum edilii cauta locuri unde s-ar putea construi parcari supraetajate.
Marian Marinescu, directorul ADP sector 1: "Acolo sunt foarte mari aglomerari de cladiri si locurile sunt putine si aceste locuri sunt private, retrocedate, in curs de retrocedare"
Sectorul 2 a amenajat 1500 de locuri de parcare in ultimii 4 ani. Seful ADP spune ca ar face mai multe, dar nu il lasa locuitorii.
Alexandru Sova, directorul ADP sector 2: "Sunt asociatii de proprietari care isi manifesta respingerea fata de constructia acestor locuri de parcare invocand poluarea, mizeria, zgomotul si tot ceea ce implica pornirea unui loc de parcare in cvartalul de blocuri"
Sectorul 3 are peste 80 de mii de locuri de parcare noi, facute in 4 ani si ar mai construi, dar nu mai are bani.
Stefan, arhitectul sef al sectorului 3: "Problema costului unor astfel de parcaje este evident importanta, considerand un pret minim pentru o parcare supraterana la un pret de 220 de euro pe metru patrat. "
Sectoarele 4 si 5 sunt parca surori. Nu au investit in locuri de parcare in ultimii 4 ani, desi zonele comerciale, cum ar fi Piata Sudului au nevoie de spatii unde oameni sa-si lase masinile.
Exista, ca intotdeauna, promisiuni.
Daniel Baluta, primarul sectorului 4: “Vor incepe imediat ce vremea va permite, adica la sfarsitul iernii. Timpul de realizare al acestui proiect pilot in zona pieteti sudului e de 3 luni."
Sectorul 6 a cumparat acum cativa ani, 70 de module de smart parking, pe verticala. In fiecare incap 12 masini, iar titularii platesc 115 lei pe luna. E o afacere proasta, spune primaria, pentru ca aceasta chirie nu acopera cheltuielile de intretinere.
Constructia de parcari supraterane sau subterane nu e luata in calcul: "Taierea arborilor, eliminarea spatiului verde si disconfortul termic pe care acest tip de parcari il creeaza ne arata ineficienta acestei variante. "
Paradoxal, acolo unde sunt totusi locuri de parcare, cu plata e adevarat, ele sunt ignorate pentru ca soferul roman s-a obisnuit sa-si lase masina unde are treaba.
Jumatate dintre locurile de parcare de la Universitate nu sunt ocupate. In schimb, pe strada masinile sunt parcate pe doua randuri: pe trotuare sau chiar treceri de pietoni.
Primaria Capitalei nu are in plan amenajarea de noi locuri de parcare. Vrea sa-i convinga pe soferi sa foloseasca mijloacele de transport in comun.