Tot mai multe tinere aleg o carieră la bordul navelor maritime. Salariul pornește de la 3000 de euro
Tot mai multe tinere aleg o carieră la bordul navelor maritime, domeniu în care lucrau până nu demult, doar bărbații.
Le motivează în primul rând salariul, care pornește de la 3000 de euro, și poate ajunge până la 16 mii, în cazul unui comandant. Avem 2500 de femei marinar și unele ocupă chiar cele mai înalte funcțîi în flota mondială.
Cristiana, o masterandă de la Universitatea Maritimă din Constanța are 23 de ani și a navigat neînfricată prin Europa, Africa și China. Tânăra este ofițer grad 3 pe o navă ce alimentează o platformă petrolieră din Marea Neagră.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat în propaganda electorală
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
O altă româncă, Alexandra, este ofițer pe o navă comercială de mari dimensiuni. Ține permanent legătura cu familia și cu cei care îi urmăresc vlogul.
Ca ele vor să ajungă 278 de studente de la Universitatea Maritimă Constanța. Un număr mare, dacă este să comparăm cu anul 2000, când au fost acceptate fete pentru prima dată, și s-au înscris 14.
Le motivează în primul rând salariile mari, care pornesc de la 3000 de euro și pot ajunge până la 7000 în cazul unui căpitan și chiar 16.000 de euro în cazul unui comandant de navă.
Iulia Șerban, student UMC: „Nașa mea este comandant, în momentul de față, pe un pasager și ea a fost un exemplu pentru mine."
Andreea Gherlan, student UMC: „Nu este greu datorită faptului că navele devin din ce în ce mai ușor de manevrat datorită tehnologiei.”
Cornel Panait, președintele Senatului Universității Maritime Constanța: „Dacă flota mondială a acceptat studente de la noi să conducă vapoare care sunt investiții de zeci de milioane de euro, înseamnă că fetele astea au convins că pregătirea lor este bună."
În prezent avem aproximativ 2.500 de românce cu carnet de marinar.
Ovidiu Cupșa, directorul CERONAV: „75% dintre femeile navigator lucrează pe navele de croazieră ca personal auxiliar."
Contractele de muncă pot fi încheiate pe o perioadă de 8-9 luni în cazul navelor de pasageri, iar pe cele de transport 3-4 luni, cu o pauză de două luni acasă.