Troleibuzele din Capitală vor fi verificate. Angajat STB: ”Punem în pericol viața călătorilor”

08-06-2020 19:20


Toate troleibuzele din Capitală vor fi verificate tehnic după ce unul dintre vehicule s-a făcut scrum pe traseu. Principala cauză luata în calcul de autorități este un scurtcircuit.

Problemele sunt multe și vechi, acuză acum sindicaliștii de la societatea de transport în comun.

După incendiul de duminică, conducerea Societății de Transport București a anunțat verificări în tot parcul de troilebuze.

Probleme sunt însă și la celalalte mijloace de transport în comun din Capitală, multe dintre ele vechi și depășite.

Din peste 1.400 de autobuze, aproape 500 de tramvaie și 265 de troleibuze, nici măcar un sfert nu au fost înlocuite recent. 

Tramvaiele din București sunt vechi de 20 de ani, în timp ce troleibuzele de 14 ani. Abia anul trecut Primăria Capitalei a cumpărat 400 de autobuze noi, iar alte 130 de autobuze hibrid sunt așteptate în țară până în ianuarie 2021.

În martie, autoritățile au încheiat un contract pentru 100 de troleibuze, urmând să fie introduse în circulație până la începutul lui 2022. Licitația pentru alte 100 de tramvaie este blocată.

Nicușor Dan, candidat PMB: ”Nu există o mentenanță profesionistă, așa cum ar trebui făcută. Autobuze și troilebuze care sunt descompletate pentru că se iau piese de la una la cealaltă”.

În al doilea rând, este nevoie și de modernizarea infrastructurii.

Valer Ciobănescu, sindicat STB: ”După cum vedeți acolo, e o îmbinare de piese speciale și acelea dacă nu sunt schimbate la timp sau sunt uzate pot să blocheze captatorii și să-l dea peste cap. Suntem într-o situație dezastruoasă, încă punem în pericol viața călătorilor”.

Firea acuză un sabotaj

 

Pe de altă parte, Gabriela Firea a acuzat un sabotaj pentru licitațiile blocate privind cumpărarea unor noi mijloace de transport în comun.

Societatea de Transport București nu a răspuns solicitărilor PRO TV, însă rapoartele de activitate din anii trecuți arată că mai bine de o treime din infrastructura pentru tramvaie și aproape două treimi din cea de troleibuze nu au fost modernizate.

Cristian Marin, Asociația Metrou Ușor: ”În cazul troleibuzelor, o modernizare nu a mai fost făcută din 2007, când a fost refăcută Calea Moșilor și Șoseaua Colentina. O infrastructură veche înseamnă în primul rând neperformanță în anumite cazuri, incidente care se pot solda cu răniți sau, mai rău, cu persoane decedate”.

Iar efectele se văd în oraș: autobuzele se strică, iar tramvaiele deraiază tot mai des.

 

VIDEO PROTVPLUS.RO