Timișoara este alegerea perfectă pentru o vacanță reușită. Autoritățile au pregătit mai multe facilități pentru turiști
Cei care aleg Timișoara ca destinație turistică se vor simiți bineveniți la tot pasul.
Panouri cu informații despre oraș, meniuri în limba engleză și angajați instruiți să îndrume turiștii. Toate acestea au fost pregătite de autorități și de întreprinzătorii din industria ospitalității.
Pentru că este capitală europeană a culturii orașul de pe Bega va găzdui până la finele anului peste o mie de evenimente. La care sunt așteptați sute de mii de oameni.
Elizabeth și Christian sunt din Germania. Au călătorit timp de o săptămână prin orașele din România, iar Timișoara este ultima oprire. De obicei nu apelează la ghizi, așa că panourile cu informații le sunt de mare ajutor.
Christian: ”Este mereu o bună idee să ai un panou să citești despre lucrurile importante din oraș”.
Cu o aplicație creată de Muzeul Național al Banatului și de Universitatea Politehnică Timișoara, cei curioși pot găsi detalii despre cele mai importante 80 de clădiri din oraș. Și despre cei care au locuit în ele.
Silviu Vert - Universitatea Politehnică Timișoara: ”În momentulîn care turistul ajunge în fața unui astfel de panou stradal poate să scaneze codul QR, să intre în aplicație și să vadă mai multe detalii despre clădirea în fața căruia se află, să afle poveștile locuitorilor din orașul de altă dată”.
Marius Cornea, muzeograf Muzeul Național al Banatului:„Sunt informații despre locuitorii cei mulți ai Timișoarei, din secolul 19.”
Dar nu toate merg ca unse, spune această tânără din Slovenia, aflată într-o vizită de trei zile la Timișoara, cu familia.
Masha: „Nu tot ce am vrut noi să vedem a fost deschis. Panourile sunt o idee minunată, dar am fi preferat să vedem și orele de vizitare pe aceste panouri”.
Important este și ce se întâmpla în Timişoara, unde anul acesta sunt evenimente culturale la tot pasul.
Imediat ce ajung în zona centrală, turiștii sunt întâmpinați de mai multe panouri unde pot vedea care sunt evenimentele acestei luni. turiștii străini, de exemplu, trebuie să scaneze un qr cod, iar pe telefon pot vedea în limba engleză la ce evenimente pot participa în perioada următoare.
Și restaurantele s-au adaptat la valul de turiști de anul acesta. Jumătate dintre clienții acestui local, de exemplu, vin de peste hotare.
Luke Iacobescu, reprezentant restaurant: „Personalul este instruit, vorbește și engleză. Și avem de asemenera un hostess care vorbește trei limbi de circulație, franceză, spaniolă și engleză”.
Iar polițiștii locali și controlorii din tramvaie şi autobuze au fost instruiţi pentru a oferi informaţii, la nevoie.
Cosmin Bradu, purtător de cuvânt Societatea de Transport Public Timișoara: „Șase săptămâni au durat. Aceste cursuri au fost împărțite pe două module, pt începători și intermediari”.
Doar în prima jumătate a anului, în Timișoara au venit în jur de 180 de mii de turişti, dintre care o treime străini. În oraș sunt așteptați anul acesta, peste 500.000 de turiști, în total, în mare parte de peste hotare.