Termene uriașe de așteptare pentru mașinile noi. Se poate depăși un an

×
Codul embed a fost copiat

Dacă aveți în plan să vă cumpărați o mașină trebuie să va înarmați, între altele, cu multă răbdare. Pentru modelele noi, termenele de livrare pot depăși și 12 luni, spun specialiștii.

Pe de altă parte, prețurile prea mari și criza carburanților îi determină pe mulți să se gândească de două ori înainte să-și schimbe autoturismul. Potrivit datelor INS, înmatriculările de vehicule au scăzut cu șapte procente în ultimele șase luni, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Viorel Oncioiu tocmai și-a ridicat numerele verzi pentru noua mașină. Și-a comandat autoturismul în martie.

Viorel Oncioiu, proprietar mașină: "Îmi zisese, inițial, că până în decembrie trebuie să așteptat. Mi-am asumat, am așteptat. În special, la culoarea acesta, a fost o porblemă cu fabrica de vopsea. Dar am avut noroc că a renunțat un client între timp și a venit mult mai devreme".

Termenele de livrare s-au dublat față de anii trecuți la toate categoriile de autoturisme, iar o mașină poate să ajungă la proprietar cu o întârziere între 3 și 12 luni. De exemplu, pentru orice model electric comandat acum, livrarea va avea loc abia anul viitor. În astfel de cazuri, clientul achită un avans la început, iar restul când primește mașina.

Citește și
parcare
Regulamentul de parcare în București, aplicat din 15 august. Pentru ce riscă șoferii să fie amendați și cu mașinile blocate
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Cele mai mari întârzieri sunt la mașinile de lux

Cele mai mari întârzieri sunt la categoria autoturismelor de lux, unde producătorii evită să ofere termene de livrare. Totuși, pe piață există cerere. Potrivit datelor INS, în trimestul II din acest an, numărul autoturismelor noi înregistrate este în creștere cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Se întâmplă acest lucru pentru că multe dintre mașinile comandate în 2021, abia au ajuns la șoferi. Pentru a se încadra în termenele de livrare, mai nou, producătorii renunță la dotări ce țin de sistemele de navigație sau de echipamente multimedia și cheamă mașinile, ulterior, în service. În alte cazuri, producătorii încearcă să ajungă la o înțelegere cu clienții și îi sfătuiesc să renunte la anumite caracteristici.

Alexandru Seremet, PR manager al unui producător auto: "Încercăm să discutăm cu fiecare client, să îi explicăm situația, să găsim situații punctuale astfel încât pentru fiecare client să avem soluția optima. Fie o configurația ideală , fie un compromise la configurația pe care și-o dorește clientul , dar o livrare mai rapidă".

Indiferent de termenul de livrare, prețurile rămân în continuare mari. Potrivit datelor INS, mașinile sunt cu 5 la sută mai scumpe față de anii trecuți.

Costin Giurgea, realizator Superspeed: "Prețurile au crescut susținut, în ultimul an și jumătate. Sunt și modele noi care sunt intârziate pentru că modelele noi au cerere mai mare cu atît mai greu este pentru producători pentru importatori să facă față cererilor, cu atît mai mult cu cât exită probleme de aprovizionare cu microcipuri pentru fabricile de mașini".

Înmatriculările de mașini noi sunt în scădere

În primele șase luni ale acestui an, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat o scădere de 7%.

Adrian Sandu, ACAROM: "Iulie este o lună de vacanță și lumea pleacă mai mult în vacanță decât să își cumpere un vehicul. În al doilea un trend European, care înseamnă o scădere a înmatriculărilor noi la nivelul europei, în toate țările Europei".

Potrivit datelor Asociatiei Constructorilor de Autoturisme din România, în acest an, Dacia a vândut cele mai multe autoturisme. Pe locul doi, urmează mașinile vândute de Toyota , iar pe trei cele de Hyundai, Ford, Skoda, Volkswagen și Renault.

 

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
FOTO Accident între un TIR și două mașini, în Vâlcea. O persoană a murit
FOTO Accident între un TIR și două mașini, în Vâlcea. O persoană a murit

Un accident între un TIR și două autoturisme a avut loc în localitatea Bărbătești, sat Negrulești. Un bărbat de 54 de ani a decedat.

Regulamentul de parcare în București, aplicat din 15 august. Pentru ce riscă șoferii să fie amendați și cu mașinile blocate
Regulamentul de parcare în București, aplicat din 15 august. Pentru ce riscă șoferii să fie amendați și cu mașinile blocate

Şoferii riscă amenzi şi blocarea autovehiculelor, începând cu 15 august, dacă nu respectă regulile de parcare, iar decizia a fost luată "pentru a învăţa bucureştenii" cu aplicarea acestui regulament, a declarat primarul general Nicuşor Dan.

 

Bilanț negru pentru România: Peste 2.000 de copii au fost victime ale accidentelor rutiere, în 2021
Bilanț negru pentru România: Peste 2.000 de copii au fost victime ale accidentelor rutiere, în 2021

Peste 2.000 de copii din România au fost victime ale accidentelor rutiere, numai anul trecut. Cei mai mulți, pasageri în maşini, nu au fost protejaţi de adulți în scaune speciale şi au fost răniţi grav.

Siguranța copiilor în mașină, o prioritate. Poliția desfășoară o campanie de conștientizare privind scaunele speciale
Siguranța copiilor în mașină, o prioritate. Poliția desfășoară o campanie de conștientizare privind scaunele speciale

Anul trecut, peste 2.000 de copii au fost implicați în accidente rutiere. O bună parte dintre ei, pasageri în mașini, nu au fost asigurați în scaune speciale și fie au fost răniți grav, fie și-au pierdut viață.

România numără doar 2.500 stații de încărcare pentru mașinile electrice. Care sunt avantajele autovehiculelor „verzi”
România numără doar 2.500 stații de încărcare pentru mașinile electrice. Care sunt avantajele autovehiculelor „verzi”

Ca să își optimizeze cheltuielile în urma scumpirilor carburanților, tot mai multe firme din țară investesc în mașini electrice și în stații de încărcare.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.