Statul român a reuşit să birocratizeze şi aplicaţiile de ride-sharing. Ce riscă şoferii
La 3 luni de la apariţia ordonanţei de urgenţă care reglementează aplicaţiile de car sharing, poliţiştii au început să blocheze activitatea unora dintre şoferii care practică transportul alternativ.
În Bucureşti s-au dat primele amenzi în cazul celor care aveau clienţi în maşină, dar NU şi documentele cerute de noile reglementări.
Dacă cei vizaţi dau vina pe birocraţie, reprezentanţii companiilor de ride-sharing spun că odată cu această situaţie, numărul şoferilor activi s-a înjumătăţit, iar timpul de aşteptare s-a triplat.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Poliţist: "Aţi fost sancţionat cu o mie de lei şi aveţi plăcuţele suspendate pentru 60 de zile."
Şoferii companiilor de car sharing care au transportat miercuri clienţi până la Gara de Nord au fost aşteptaţi de poliţişti.
Şofer: "Nu a fost suficient timp să se obţină toate documentele."
Reporter: "Aţi făcut demersuri?"
Şofer: "Da, am atestat, iar copia conformă e în curs."
Andra Arsintescu, purtător de cuvânt Poliţia Rutieră: "S-au dat nouă sancţiuni".
De la începutul lunii, toţi şoferii de la Uber, Bolt, Clever, Taxify şi alte companii de transport alternativ trebuie să aibă obligatoriu mai multe documente.
Însă din cei 20.000 înscrişi pe aceste platforme în primăvară, până acum, au reuşit să obţină atestatul profesional peste 14.000. Dintre aceştia, doar 4500 au reuşit să se autorizeze şi aproape 1500 au primit ecusonul.
Procesul i-a descurajat pe mulţi pentru că pentru a fi în legalitate, trebuie să aibă toate aceste documente, plus o asigurare pentru pasageri.
Anca Gherle, reprezentant companie ride sharing: "Este o discrepanţă uriaşă dintre numărul de comenzi şi şoferi. Numărul şoferilor a scăzut cu 50%, iar timpul de aşteptare s-a triplat."
În anumite cazuri asta înseamnă şi un preţ mai mare pentru clienţi.
Atât şoferii, cât şi Asociaţia Coaliţiei pentru Economie Digitală din care fac parte Uber, Bolt şi Clever susţin că Autoritatea Rutieră Română este depăşită de cererile primite.
În replică, reprezentanţii ARR susţin că au suplimentat personalul şi au prelungit programul, inclusiv duminică. În acest moment în aşteptare sunt 278 de cereri, arată datele ARR.
Şoferii care practică transportul alternativ mai trebuie să respecte şi alte reguli. Trebuie să aibă cel puţin 21 de ani, dintre care 2 de experienţă la volan. Maşina pe care o conduc nu trebuie să aibă o vechime mai mare de 15 ani.
O amânare a acestor obligaţii până anul viitor ar putea să vină odată o altă propunere legislativă adoptată de Parlament.
Documentul în cauză nu a ajuns deocamdată la preşedintele Klaus Iohannis pentru promulgare.