Spațiile ascunse din avioane care sunt interzise pentru pasageri

avion
IMAGO

Există câteva zone secrete pe aeronave, unde piloții și echipajul se odihnesc în timpul zborurilor lungi. Pasagerii nu le pot accesa sub nicio formă și sunt bine ascunse vederii.

Se numesc „Compartimente de odihnă pentru echipaj”, iar locația lor în avion poate varia.
 

 

Locația compartimentelor de odihnă
 

Pe aeronavele mai noi, precum Boeing 787 sau Airbus A350, compartimentele de odihnă sunt situate deasupra cabinei principale, în fuzelajul superior, însă pe aeronavele mai vechi, acestea pot fi și în cala de marfă sau pur și simplu în cabina principală.

Acestea vin în perechi:
unul pentru piloți, care de obicei se află deasupra cabinei și include adesea două paturi și un scaun extensibil, și altul pentru echipajul de cabină, care conține de obicei șase paturi sau mai multe și este plasat deasupra bucătăriei de la pupă, secțiunea de la spatele avionului, unde sunt preparate și depozitate alimente și băuturi.

Citește și
avion, Rusia, Reazan
Un avion s-a prăbușit și a luat foc în Rusia. Cel puțin 3 oameni au murit. FOTO
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Ca un hotel capsulă


Companiile aeriene au un cuvânt de spus în configurația zonelor de odihnă pentru echipaj atunci când achiziționează un avion, dar principalii parametri sunt stabiliți de autorități de reglementare precum Administrația Federală a Aviației. Acesta prevede, de exemplu, ca zonele de odihnă ale echipajului să fie „într-o locație în care zgomotul intruziv, mirosurile și vibrațiile au un efect minim asupra somnului” și că acestea trebuie să permită echipajului să ajusteze iluminarea și controlarea temperaturii.

Paturile trebuie să aibă o dimensiune de 78 pe 30 de inchi (198 pe 76 de centimetri) și să aibă cel puțin 35 de metri cubi sau un metru cub să aibă spațiul din jurul lor. De asemenea, trebuie să existe o zonă comună pentru schimbare, intrare și ieșire, care să ofere cel puțin 65 de metri cubi de spațiu.
 


Rezultatul final este oarecum similar cu un hotel capsulă japoneză: un spațiu de dormit fără ferestre, înghesuit, dar confortabil, cu prize de curent și lumină, precum și toate echipamentele de siguranță necesare, cum ar fi măști de oxigen, lumini pentru centura de siguranță și un interfon.
 

Ce se află în spatele ușii, unde nimeni nu are acces, în afara echipajului
 

În spatele ușii există de obicei un mic palier și o scară care duce la etaj, cel puțin la cel mai recent avion.

Pe aeronavele puțin mai vechi, cum ar fi Airbus A330, compartimentul de odihnă al echipajului poate fi și în magazie, dar chiar și pe avioanele mai vechi, cum ar fi Boeing 767, zonele de odihnă sunt situate în cabina principală și sunt doar scaune rabatabile cu perdele în jurul lor.

Deloc surprinzător, majoritatea însoțitorilor de bord preferă paturile supraetajate scaunelor cu perdele, dar upgrade-ul este benefic și companiilor aeriene, care nu trebuie să renunțe la spațiu prețios din cabină care poate fi folosit în schimb pentru locurile pasagerilor.

Membrii echipajului care zboară pe distanțe lungi petrec, de obicei, cel puțin 10% din timpul planificat de zbor în zonele de odihnă.

Data viitoare când zburați pe o distanță lungă, s-ar putea să doriți să vă tenteze să porniți în căutarea unei uși discrete din fața sau din spatele avionului. Dacă vedeți un pilot sau un însoțitor de zbor care dispare prin acea ușă, este posibil ca acolo să fie zona lui de odihnă.
 


 

Citește și: Franța, în alertă sanitară. Un nou val de COVID-19 provoacă îngrijorare în Hexagon 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Ultima oră! Două femei au fost ucise de rechini în Hurghada! Panică în stațiunea preferată de români
Ultima oră! Două femei au fost ucise de rechini în Hurghada! Panică în stațiunea preferată de români

Ultima oră! Două femei au fost ucise de rechini în Hurghada! Panică în stațiunea preferată de români

Un avion s-a prăbușit și a luat foc în Rusia. Cel puțin 3 oameni au murit. FOTO
Un avion s-a prăbușit și a luat foc în Rusia. Cel puțin 3 oameni au murit. FOTO

Un avion de tip Il - 76 s-a prăbușit și a luat foc în Rusia, vineri dimineață, din motive necunoscute încă.    

Zboruri anulate și oameni rămași pe drumuri, la Dortmund. Pasageră: „Ni s-au dat paturi de refugiați”
Zboruri anulate și oameni rămași pe drumuri, la Dortmund. Pasageră: „Ni s-au dat paturi de refugiați”

Milioane de oameni, inclusiv români, trec prin adevărate drame atunci când încearcă să plece, cu avionul, în străinătate, în concediu sau la muncă.

Panică pe aeroportul din Craiova. 130 de pasageri, evacuați dintr-un avion
Panică pe aeroportul din Craiova. 130 de pasageri, evacuați dintr-un avion

Prin momente de panică au trecut, joi dimineață, pasagerii unei curse care urmau să zboare de la Craiova la Roma.  

Recomandări
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți
Alţi doi cetăţeni români au fost identificaţi ca fiind decedaţi din cauza inundaţiilor din Spania. Bilanţul: 9 români morți

Alţi doi români dați dispăruţi după inundaţiile din Valencia au fost identificaţi si declarati morți, a anunțat joi seară ministerul nostru de Externe.

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.