Spațiile ascunse din avioane care sunt interzise pentru pasageri
Există câteva zone secrete pe aeronave, unde piloții și echipajul se odihnesc în timpul zborurilor lungi. Pasagerii nu le pot accesa sub nicio formă și sunt bine ascunse vederii.
Se numesc „Compartimente de odihnă pentru echipaj”, iar locația lor în avion poate varia.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Locația compartimentelor de odihnă
Pe aeronavele mai noi, precum Boeing 787 sau Airbus A350, compartimentele de odihnă sunt situate deasupra cabinei principale, în fuzelajul superior, însă pe aeronavele mai vechi, acestea pot fi și în cala de marfă sau pur și simplu în cabina principală.
Acestea vin în perechi: unul pentru piloți, care de obicei se află deasupra cabinei și include adesea două paturi și un scaun extensibil, și altul pentru echipajul de cabină, care conține de obicei șase paturi sau mai multe și este plasat deasupra bucătăriei de la pupă, secțiunea de la spatele avionului, unde sunt preparate și depozitate alimente și băuturi.
Ca un hotel capsulă
Companiile aeriene au un cuvânt de spus în configurația zonelor de odihnă pentru echipaj atunci când achiziționează un avion, dar principalii parametri sunt stabiliți de autorități de reglementare precum Administrația Federală a Aviației. Acesta prevede, de exemplu, ca zonele de odihnă ale echipajului să fie „într-o locație în care zgomotul intruziv, mirosurile și vibrațiile au un efect minim asupra somnului” și că acestea trebuie să permită echipajului să ajusteze iluminarea și controlarea temperaturii.
Paturile trebuie să aibă o dimensiune de 78 pe 30 de inchi (198 pe 76 de centimetri) și să aibă cel puțin 35 de metri cubi sau un metru cub să aibă spațiul din jurul lor. De asemenea, trebuie să existe o zonă comună pentru schimbare, intrare și ieșire, care să ofere cel puțin 65 de metri cubi de spațiu.
Rezultatul final este oarecum similar cu un hotel capsulă japoneză: un spațiu de dormit fără ferestre, înghesuit, dar confortabil, cu prize de curent și lumină, precum și toate echipamentele de siguranță necesare, cum ar fi măști de oxigen, lumini pentru centura de siguranță și un interfon.
Ce se află în spatele ușii, unde nimeni nu are acces, în afara echipajului
În spatele ușii există de obicei un mic palier și o scară care duce la etaj, cel puțin la cel mai recent avion.
Pe aeronavele puțin mai vechi, cum ar fi Airbus A330, compartimentul de odihnă al echipajului poate fi și în magazie, dar chiar și pe avioanele mai vechi, cum ar fi Boeing 767, zonele de odihnă sunt situate în cabina principală și sunt doar scaune rabatabile cu perdele în jurul lor.
Deloc surprinzător, majoritatea însoțitorilor de bord preferă paturile supraetajate scaunelor cu perdele, dar upgrade-ul este benefic și companiilor aeriene, care nu trebuie să renunțe la spațiu prețios din cabină care poate fi folosit în schimb pentru locurile pasagerilor.
Membrii echipajului care zboară pe distanțe lungi petrec, de obicei, cel puțin 10% din timpul planificat de zbor în zonele de odihnă.
Data viitoare când zburați pe o distanță lungă, s-ar putea să doriți să vă tenteze să porniți în căutarea unei uși discrete din fața sau din spatele avionului. Dacă vedeți un pilot sau un însoțitor de zbor care dispare prin acea ușă, este posibil ca acolo să fie zona lui de odihnă.
Citește și: Franța, în alertă sanitară. Un nou val de COVID-19 provoacă îngrijorare în Hexagon