Zboruri anulate și oameni rămași pe drumuri, la Dortmund. Pasageră: „Ni s-au dat paturi de refugiați”
Milioane de oameni, inclusiv români, trec prin adevărate drame atunci când încearcă să plece, cu avionul, în străinătate, în concediu sau la muncă.
Un avion care zbura din București spre Lisabona s-a întors din drum din cauza unor probleme tehnice. Pasagerii au intrat în panică, mai ales că mulți trebuiau să ajungă la serviciu.
În Germania, la Dortmund, cursele spre Timișoara și Cluj au fost anulate. Zeci de călători au fost nevoiți să își petreacă noaptea în sălile de așteptare si au dormit pe paturi pliante.
Oamenii spun că nu i-a contacat nimeni din partea operatorului aerian, timp de câteva ore.
În avionul care se indrepta spre Lisabona se aflau și români care lucrează în străinătate. Unii au fost nevoiți să-și cumpere bilete de urgență, de sute de euro, pentru a putea ajunge cât mai repede la destinație, ca să nu-și piardă slujbele.
Felipe Giancotti, fiul unei pasagere braziliene: „Ce am auzit de la pasageri, că în avion, la o oră după ce au plecat, se auzeau sunete ciudate, miros ciudat, sistemele de alarmă au început să sune și unii oameni au început să se simtă foarte rău”.
Laura este una dintre printre pasageri. Ea a vorbit cu cei de la compania aeriană și i s-a oferit să plece cu zborul spre Madrid. Totuși, a fost nevoită să plătească 100 de euro din propriul buzunar pentru a ajunge în Lisabona la muncă.
Laura Jimbu, pasageră în cursa București – Lisabona: „Am ales ca alți pasageri să luăm un zbor spre Madrid și, de acolo, să luăm un autobuz de opt ore spre Lisabona. Au fost câțiva ghinioniști care au ajuns cu mine în Madrid, dar nu au prins bilet de autobuz. Așa că au fost nevoiți să ia un taxi, care a costat 750 de euro”.
Oamenii acuză compania aeriană că nu au primit nici o explicatie și le-au oferit o singură noapte de cazare la hotel, în condițiile în care următorul zbor către Lisabona este abia sâmbătă. Iar mulți au făcut și plângere, însă răspunsul îl vor primi abia peste 30 de zile.
Probleme și pe aeroportul din Dortmund
Probleme au existat și pe aeroportul din Dortmund. Compania aeriană le-a anulat cursele românilor care trebuia să ajungă în Timișoara și Cluj fără nici o explicație, spun oamenii.
Acestia au ajuns la Aeroportul din Dortmund cu două ore înainte, așa cum cere protocolul. După controlul din zona de securitate, au fost îmbarcați. Doar că, în loc să decoleze, calatorii au fost anunțați că trebuie să coboare, iar dupa aceea ore bune nu s-a mai interesat nimeni de ei.
Reprezentanții aeroportului le-a pus la dispoziție paturi pliabile și le-au dat cate o sticlă cu apă.
Reporter: „De când sunteți aici?”
Pasageră: „De ieri. Au fost cinci amânări. O anulare. Am una de azi dimineață de la șapte și ceva. Din nou, altă amânare, acum, la ora unu și zece. Sperăm să fie și ultima, să avem șansa să ajungem și noi acasă. Am dormit pe paturi pliante, cum le dau la refugiați, și o sticlă de apă. Atât! Nu mâncare, nu nimic”.
Nici reprezentanții Aeroportului din Timișoara, unde era așteptată prima cursă, nu au primit informații despre motivele anulării zborului.
Amalia Matei, consilier director la Aeroportul Traian Vuia din Timișoara: „Compania aeriană nu are obligația să ne spună motivul pentru care anulează sau nu o cursă, așa că nu știu să vă spun de ce a fost anulat zborul”.
Alte curse ale acestei companii aeriene au fost sistate şi pe alte aeroporturi.
Încă o cursă din Dortmund, anulată
Cealaltă cursă din Dortmund, care trebuia să ajungă la Cluj, a fost și ea anulată. În cele din urmă, cei de la Wizz Air au trimis un avion care a preluat toți pasagerii și i-a dus la Cluj, inclusiv pe cei cu destinația Timișoara.
O femeie își aștepta fiul.
Femeie: „Groaznică așteptarea. Au dormit la hotel pe banii lor. Le-au dat voucher de 8 euro”.
Într-un final, oamenii au coborât din avion nervoși și obosiți.
Pasager: „Trebuia să ajung la Cluj. Ne-a îmbarcat. Am stat în avion o oră. Ne-au spus că trebuie să așteptăm. Că ne cauta hotel, apoi că trebuie să ne căutăm noi. Wizz a spus că decontează ei banii”.
Pasager: „Multe ore de așteptare. Una zic și alta fac. Am găsit cazare, dar am păţit noi”.
Reporter: „Depuneți plângeri?”
Pasager: „Și ce rezolvăm?”
Tânăr: „Au spus că ne caută cazare. Am așteptat, dar nu au găsit. Au zis să mergem să ne căutăm. Au fost foarte mulți oameni care au dormit în aeroport, că nu li s-au găsit cazare."
Reporter: „Ați dormit în aeroport?”
Femeie: „Da. Ni s-au dat paturi de refugiați”.
Contactaţi de Știrile Pro TV, reprezentanţii Wizz Air nu au prezentat, până în acest moment, un punct de vedere în legătură cu aceste situații.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: aeroport, avion, pasageri, cursa, Dortmund,
Dată publicare:
24-06-2022 07:58