Șoselele s-au umplut de gropi, din cauza gerului: "Au răsărit ca ghioceii"
Iarna târzie a adus o mulţime de necazuri pe şosele. Zăpezile şi gerul din ultimele zile au afectat serios drumurile, care s-au umplut de gropi.
Şoferii sunt supăraţi că în multe zone trebuie să facă slalom ca să evite craterele şi dau vina pe materialul antiderapant. Specialiştii în deszăpezire spun, însă, că nu sarea a distrus asfaltul, ci diferenţele de temperatură.
Satul Românești de pe DN1 e tot mai greu de traversat.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Reporter: „Cum sunt şoselele după iarna asta?”
Șofer: „Dezastru.”
Reporter: „De ce?”
Șofer: „Păi dacă nu se asfaltează când trebuie sunt fisuri. Intră apa prin ele, mai intri în şanţ."
Reporter: „S-au înmulţit foarte mult, sunt foarte multe. Au răsărit nu ca nişte... Ca ghioceii. Speram să le facă cât mai repede, că deja cred că o să înceapă să se rupă maşinile noastre."
E rău şi la intrarea în Ploieşti, pe centura de vest, dinspre Braşov. Sarea şi nisipul au ros asfaltul, dar chiar şi aşa, se vede că problemele sunt mai vechi.
Reporter: „Nu va încurcă?”
Șofer: „Ba da, dar suntem obişnuiţi."
Șofer; „De la sarea cu care dă pe şosea, trebuie asfaltat din nou. Altă perdea de bitum.”
Reporter: „Credeţi că şi astfaltul ăsta e de calitate?”
Șofer: „Nu prea e, noi nu avem de calitate. Apar peste tot unde vedeţi numai gropi."
Specialiştii în deszăpezire spun că dacă este împrăştiat corect, materialul antiderapant nu ar trebui să distrugă drumul. În schimb, diferenţele de temperatură ridică mari probleme atunci când nici asfaltul nu este de calitate.
Vasile Ionescu, director tehnic RASP Ploieşti: „Indiferent de situaţie, umezeala tot va pătrunde în acele crăpături şi va forma acele gropi care apar după deszăpezire."
Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: „CNAIR recunoaşte cele trei motive: acţiunea agresivă a materialului antiderapant, calitatea proastă a asfaltului şi îngheţul şi dezgheţul. Aplicăm penalizări companiilor care efectuează lucrări unde constatăm că nu au fost în regulă."
Probleme sunt şi pe Autostrada Soarelui. Pe tronsonul Bucureşti - Fundulea, o singură echipă de muncitori de la drumuri încearcă să mai plombeze gropile apărute în asfalt. Sunt atât de multe, încât munca lor pare în zadar.
Cel puţin până la kilometrul 40, prima bandă a Autostrăzii Soarelui este plină de gropi adânci de 5,6 centimetri dar şi de şanţuri, unele luni şi de peste 1 metru. Sunt un adevărat pericol pentru şoferi, ţinând cont de regimul de viteză şi traficul intens desfăşurat zilnic pe acest tronson.
Între Arad-Timisoara s-au făcut lucrări provizorii chiar înainte să vină zăpada. Dar pentru că au intervenit utilajele grele, în urma lor au rămas foarte multe denivelări.
Șofer: „E riscant. Vrei să ocoleşti o groapă, dai de o porţiune cu gheaţă şi imediat ai intrat în parapeţi şi asta e."
Potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, bugetul pentru reparaţii este de 550 de milioane de lei. Lucrările vor începe din aprilie.
Instalează GRATUIT aplicația Știrile ProTV:
- CLICK AICI dacă ai telefon Android
- CLICK AICI dacă ai iPhone
Sursa: Pro TV
Etichete: CNAIR, autostrada, trafic, lucrari, drumuri, gropi,
Dată publicare:
05-03-2018 18:29