Solutia autoritatilor la problema drumurilor proaste: "SMURD pentru gropi". Cati oameni UCIDE anual infrastructura rutiera

×
Codul embed a fost copiat

Compania Nationala de Drumuri nu are suficiente fonduri pentru a repara toate gropile din Romania. O recunoaste chiar directorul general al CNADNR, care sustine ca are la dispozitie doar 60% din banii necesari pentru intretinerea soselelor.

Asa ca a decis sa instituie un fel de SMURD al gropilor care ar urma sa intervina acolo unde situatia este foarte grava. SMURD-ul pentru gropi din Romania va functiona ca un sistem de interventie rapida acolo unde craterele din asfalt pun in mare pericol masinile. Pentru asta, Compania Nationala a organizat o licitatie publica. Firmele care au castigat urmeaza sa vina cu anumite truse speciale pentru astuparea gropile.

Compania Nationala de Drumuri a stabilit zece zone de reciclare de pe drumurile publice. Asfaltul va fi ras si inlocuit cu unul proaspat. CNADNR spera astfel sa scape de gropile cele mai grave de pe drumuri si, desigur, autostrazi. In alte 15 zone din tara vor fi efectuate lucrari de intretinere. Dar fondurile nu sunt suficiente.

Catalin Homor, directorul CNADNR: "Avem un program ambitios pentru tot ce inseamna intretinerea drumurilor pe timp de vara, iarna. Indicatorii pe care ni i-am propus sunt dubli fata de anul trecut. In momentul de fata avem 60 la suta din necesarul de a avea o infrastructura impecabila".

Citește și
Santierul Autostrazii Timisoara- Lugoj, Lotul II, intrarea dinspre Timisoara.
"Toate autostrazile sunt svaiter". Scandal in CNADNR, dupa ce mai multi fosti sefi ar fi dezvaluit probleme tinute ascunse
„Al treilea război mondial a început”. Valeri Zalujnîi, ambasadorul Ucrainei în Marea Britanie și fostul comandant al armatei, declarații

Adica, putin peste 260 de milioane de euro, in conditiile in care ar fi nevoie de peste 300 de milioane de euro. Intre timp, infrastructura din Romania ucide, la propriu. Cu 95 de victime anual, suntem pe primul loc in Uniunea Europeana la numarul de morti la un milion de locuitori.

Anul trecut, in Uniunea Europeana, pe drumuri au murit 26 de mii de oameni. Iar noi, pentru ca avem cea mai proasta infrastructura din Europa, conducem in acest top rusinos, alaturi de Bulgaria, insa la noi sunt mai multi raniti. Cele mai sigure sunt drumurile din Malta, Suedia si Olanda.

Pietonii reprezinta 39 la suta din totalul victimelor. Urmeaza cei care circula pe biciclete sau motociclete – 31%, apoi pasagerii din autoturisme si soferii.
 

Articol recomandat de sport.ro
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Tragerea la sorți pentru preliminariile CM 2026, simulată! Cu cine a picat România în grupa de 5
Citește și...
Primaria Capitalei va avea o harta in timp real cu cele mai periculoase gropi. De ce nu intervine sa le astupe rapid
Primaria Capitalei va avea o harta in timp real cu cele mai periculoase gropi. De ce nu intervine sa le astupe rapid

Primaria Capitalei ii roaga pe soferi sa anunte prin intermediul aplicatiilor de GPS unde sunt cele mai grave gropi din Bucuresti.

"Toate autostrazile sunt svaiter". Scandal in CNADNR, dupa ce mai multi fosti sefi ar fi dezvaluit probleme tinute ascunse

Toate autostrazile din Romania "sunt svaiter, au fost construite cu greseli si sunt mai periculoase decat stim", spun cativa lucratori ai Companiei Nationale de Drumuri.

Cum s-a ales un primar cu dosar penal pentru ca s-a apucat sa astupe gropile.
Cum s-a ales un primar cu dosar penal pentru ca s-a apucat sa astupe gropile. "In loc sa vina sa ne ajute, au chemat politia"

Situatie revoltatoare intr-o localitate din Iasi, unde sapte oameni, in frunte cu fostul primar, s-au ales cu dosar penal pentru ca au astupat din proprie initiativa gropile din asfalt.

Recomandări
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii
Deși NU președintele decide asupra salariilor, pensiilor, taxelor, candidații fac promisiuni mărețe. Ce spun economiștii

În vreme ce la nivel european se vorbește tot mai des despre mari dificultăți pentru economie, iar recesiunea este o realitate pentru Franța și Germania, candidații la Cotroceni promit venituri mai mari, cel puțin pentru o parte din populație, dar și redu

Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi

Mai sunt doar trei zile până la primul tur al alegerilor prezidențiale, iar ultimul sondaj arată noi evoluții în lupta pentru turul al doilea: George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi.

Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”
Marcel Ciolacu spune că va arăta actele pentru zborul privat când va dori: „Nimeni nu mi-a plătit nimic”

Marcel Ciolacu spune că va prezenta actele pentru a dovedi că și-a plătit zborul cu un avion privat la Nisa, însă va face acest lucru atunci când va dori el.