Șoferii se plâng că despăgubirile oferite de asigurători nu mai acoperă reparațiile mașinilor. Prețul pieselor auto a crescut
Reprezentanţii tot mai multor serviceuri auto, dar și șoferi, se plâng că despăgubirile oferite de asigurători în urma unor accidente nu mai acoperă reparaţia maşinilor.
Prețul pieselor auto a crescut în ultima vreme, la fel și manopera. În consecință, unii proprietari preferă să-și repare mașina în regie proprie, la prieteni ori cunoștințe, în loc s-o facă în service-uri autorizate. Iar mașina poate deveni un pericol pentru ei, pentru ceilalți șoferi din trafic și pentru pietoni.
Odată cu inflația au crescut și prețurile pieselor de schimb și a manoperei în service-urile auto. Cu toate acestea, spun reprezentanții atelierelor, firmele de asigurare nu au actualizat tarifele pe baza cărora fac evaluările.
Dan Barbu, președintele Patronatului Operatorilor de Service Auto: „Nu trebuie să ne uităm la faptul că prețurile cu care vindem noi piesele de schimb sunt mari. Piesele de achiziție ale importatorilor sunt foarte mari, au ajuns să se și dubleze.În aceste momente asiguratorii decontează o oră de manoperă aferentă anilor 2010-2011.Nu cred că și-ar dori nimeni să avem pe stradă niște mașini care nu sunt reparate conform”.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Aproximativ 50% dintre păgubiți își repară autoturismele în regie proprie, cu alte cuvinte primesc banii de la asiguratori, iar pentru că nu sunt verificați apelează la service-uri neautorizate pentru a face lucrările de reparație. Și asta ca o sumă de bani să le rămână lor. De asemenea, și piesele de schimb pe care le cumpără sunt mai ieftine, motiv pentru care mașinile pot să devină un pericol în trafic.
Reprezentanții service-urilor spun că ar trebui să se schimbe legislația, iar șoferii să fie obligaţi să dovedească faptul că au reparat mașina într-un loc autorizat.
Victor Balaș, președintele asociației specialiștilor auto din România: „Din punctul nostru de vedere, firmele de asigurări încurajează enorm economia subterană și aruncă sute de milioane de euro în economia subterană bani nefiscalizați.Clientul are 2 opțiuni, merg la un atelier autorizat plătesc 2135 de lei sau mă duc la un garaj neautorizat la negru îî dau 1200 de lei la negru, fără factură, fără nimic și am economist 900 de lei”.
Iar toate aceste probleme se văd în trafic. Registrul Auto Român a verificat în prima jumătate a anului trecut peste 40 de mii de mașini iar 40 % dintre ele aveau probleme serioase. Poate și din această cauză țara noastră este pe primul loc în Uniunea Europeană la capitolul accidente rutiere mortale.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: preturi, masini, service, asiguratori, reparatie,
Dată publicare:
02-02-2024 19:26