Soarta mașinilor hibrid e pusă sub semnul întrebării. După 2035 ar putea fi înmatriculate doar mașini electrice în UE
După mașinile cu combustie internă, și soarta mașinilor hibrid e pusă sub semnul întrebării. Miniștrii mediului din spațiul comunitar au ajuns la un acord, astfel încât după 2035 să fie înmatriculate doar mașini electrice în Uniunea Europeană.
Cu doi producători - Dacia și Ford - industria auto din România este în faţa unei "provocări semnificative", spune Ministrul român al Mediului.
Autoritățile încearcă acum să crească vânzările de mașini electrice prin programul RABLA PLUS, unde bugetul s-a mărit semnificativ față de acum 2 ani
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Mașinile hibrid ar putea fi înmatriculate și după termenul limita impus, cel puțin o perioadă. Asta depinde, însă, de o analiză pe care Comisia Europeană o va face în anul 2026. A fost propunerea Romaniei.
Tanczos Barna, ministrul Mediului: În baza acestui raport propune o soluție pentru această posibilitate de a păstra după 2035 motoare cu combustie internă bazate pe e-fuels și/sau hibrid plug-in.
În urmatorii patru ani, producătorii auto trebuie sa depună eforturi pentru a face din mașinile hibrid autovehicule și mai prietenoase cu mediul.
Frans Timmermans, Vicepreședintele Comisiei Europene: Unii producători susțin că mașinile hibride vor putea fi capabile să ofere ceea ce vrem. Ei bine, acum nu ne oferă asta. Dar dacă producătorii de mașini cred că le pot face să ofere, vom evalua asta așa cum am promis, în 2026. Deci depinde de ei dacă pot face asta.
Costin Giurgea, realizator Superspeed: Și modelele hibrid, la fel ca și mașinile electrice câștigă și performanță și economie odată cu schimbarea fiecărei generații.
Sunt multe provocări însă pentru producătorii auto. Din cauza crizei Covid și a războiului din Ucraina, materiile prime sunt tot mai greu de găsit. În plus, stațiile de alimentare sunt foarte puține.
Adrian Sandu, secretar general ACAROM: Avem nevoie de dezvoltarea infrastructurii de încărcare pentru aceste vehicule la un nivel cum nu s-a mai văzut până în prezent și totodată avem nevoie de acces la materii prime și materiale necesare fabricației acestor tipuri de vehicule.
Între timp, oficialii de la Mediu anunță că vor suplimenta bugetul pentru subvențiile acordate la achiziția unei mașini electrice.
Tanczos Barna, ministrul Mediului: Până în 2024 am stabilit acest lucru, creștem bugetul pentru electrice, încet, încet se va diminua bugetul pentru Rabla Clasic. Până în 2030 sunt permise aceste programe naționale, în momentul de față teoretic în 2030 trebuie să oprim aceste intervenții pe piață.
51 de mii de lei oferă statul la achiziția unei maşini electrice, dacă predăm la schimb un vehicul vechi. Ajutorul crește la 54 de mii de lei, dacă sunt duse la casat două maşini vechi. La achiziționarea unei mașini hybrid plug-in, eco-tichetul acordat de stat poate ajunge la 29 de mii de lei.