Decizie istorică. Din 2035, mașinile noi pe benzină și motorină vor interzise
Din 2035, nu vom mai putea cumpăra mașini noi pe benzină sau pe motorină. Reuniți la Luxemburg, miniștrii Mediului din statele Uniunii Europene au decis, marți seară, că, peste 13 ani, autoturismele noi vândute vor fi doar electrice.
România a cerut o amânare de cinci ani, dar nu a primit-o.
Mașinile pe benzină și motorină vor deveni istorie. Este decizia luată marți seară de cei 27 de miniștri ai mediului din Uniunea Europeană. Măsura a fost anunțată încă de anul trecut de executivul european și contribuie la atingerea obiectivelor climatice - neutralitatea carbonului până în 2050.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Frans Timmermans, vicepreședintele executiv pentru Pactul verde european: „Ceea ce ne dorim sunt mașini cu emisii zero și ceea ce ne dorim este să atingem obiectivul de neutralitate climatică până în 2050. Și pentru asta trebuie să facem multe pentru transport și mobilitate și trebuie să reducem puternic emisiile”.
Tot mai multe mașini electrice cumpărate în România
România este, deocamdată, în urma altor state, deși a făcut progrese.
Doar în ultimul an, numărul de mașini electrice vândute s-a dublat. Sunt înmatriculate aproximativ 13.000 și avem 1.000 de stații de încărcare în toată țara.
Adrian Sandu, Asociația Constructorilor de Automobile din România: „Această decizie nu va impacta doar sectorul auto, ci va avea un impact pe tot lanțul economic din Uniunea Europeană. Dacă vorbim de piața auto, ne așteptăm ca vânzările de mașini electrice, hibride, mai puțin poluante să crească în perioada următoare, dat fiind faptul că aceste vânzări sunt sprijinite prin diverse bonificații în diverse state membre. Inclusiv în România, avem programul RABLA PLUS”.
"Este o mare provocare pentru industria noastră de automobile", a recunoscut ministrul francez pentru tranziţie ecologică.
Ministrul Mediului din România a cerut, fără succes, o amânare cu cinci ani, până în 2040.
Tancszos Barna, ministrul Mediului: „Astăzi nimeni nu poate să estimeze cum va arăta piața autoturismelor în Europa în 2035. În momentul de față, aceste autoturisme sunt extrem de scumpe, ar fi o limitare a libertății și a drepturilor cetățenilor din România la acces pe piața auto unde să cumpere o mașină nouă”.
Au primit o păsuire de cinci ani doar companiile care produc mai puțin de 10.000 de mașini pe an, în special mărcile de lux. Măsurile urmează să fie acum negociate cu europarlamentarii, care și-au arătat sprijinul încă de la începutul lunii, când au adoptat proiectul legislativ.
Sursa: Pro TV
Etichete: motorină, benzina, masina, masini electrice, diesel, tancszos barna,
Dată publicare:
29-06-2022 20:24