Seful Senatului a confundat noul pod de la Agigea cu cel vechi. "Vin de la Bucuresti si stiu mai mult ca voi"
Noul pod rutier de la Agigea este aproape gata: autoritatile au inceput joi, 13 noiembrie, testele de rezistenta, prilej cu care presedintele Senatului a facut o gafa.
Podul traverseaza Canalul Dunare-Marea Neagra si este construit cu cabluri de sustinere, fiind cea mai mare constructie de acest gen realizata pana acum in Romania. Are o lungime totala de 360 de metri iar circulatia se face pe 4 benzi. Dupa cum se vede din spectaculoasele imagini realizate cu drona de cei de la Claboo Media, podul este aproape gata, joi incepand testele de rezistenta. Cu acest prilej podul a fost vizitat si de mai multi oficiali, printre care primarul Radu Mazare, vicepremierul Liviu Dragnea si presedintele Senatului, Calin Popescu-Tariceanu, care a crezut insa ca este pe podul vechi.
Tariceanu a stat de vorba cu reprezentantii constructorului, care i-au prezentat date tehnice privind acest proiect, dupa care a fost rugat de jurnalisti sa isi exprime parerea despre noul pod, el spunandu-le ca este vechiul pod, care a fost reabilitat. Ziaristii au incercat sa ii explice ca a incurcat podurile, insa Tariceanu i-a contrazis din nou: "Eu vin de la Bucuresti si stiu mai mult decat voi!”
Dialogul intre seful Senatului si jurnalisti a provocat hilaritate:
-(Tariceanu)- Sunt lucrari care trebuiesc periodic intretinute.
-(reporteri)-Este pod nou !
-(Tariceanu, da din cap)Este un pod relativ nou, partial nou.
-(reporteri)-Nu, este chiar nou. Ati confundat podurile.
-(alt reporter) -E nou total, e alt pod asta, nu e cel vechi!
-(Tariceanu, vizibil incurcat)Nu, este podul hobanat care a functionat si inainte.
-(rep)-Si celalat e hobanat...
-(reporteri)-Nu, confundati podurile...(rasete) Ati confundat podurile, nu e cel care merge la Mangalia. E cel care merge in port.
-(rep)-Uitati-l acolo pe ala, ala e podul de la Agigea...
-(Tariceanu, zambeste stramb, e jenat)-Eu am mai mers aici in zona..
-(reporteri) Nu, nu ati mai fost, nu aveati cum...
-(o femeie din multime)-Veniti mai des domnu' senator.
-(reporteri)Uitati podul, se vede de aici...
-(Dragnea)Ei, trebuie sa vina mai des...
-(reporteri)Trebuie sa veniti mai des, auziti ce va zice domnu' Dragnea !
-(Dragnea)Pana la urma e cel mai mare pod hobanat din Romania, care face legatura intre nordul si sudul Constantei...
-(se aude din multime)-Salveaza-l !
Absolvent al Insititulului de Constructii din Bucuresti Calin Popescu Tariceanu si-a adus aminte de momentele cand preda la catedra si a vrut sa impresioneze audienta: "Sunt in total sapte teste statice si dinamice pentru rezistenta la incovoiere si torsiune, ati inteles ce inseamna asta ? N-ati inteles, bun."
Numai ca, dincolo de aprecierile tehnice, presedintele Senatului a uitat unde se afla. Nu era pe vechiul pod, aflat in renovare, care face legatura intre Constanta si Mangalia, ci pe noua constructie peste canalul Dunare-Marea Neagra ce leaga Autostrada Soarelui de portul Constanta Sud Agigea, pe DN39 si A4.
Dincolo de acest incident, inca de la primele ore ale diminetii sute de persoane au fost aduse cu autocarele pentru a participa la vizita la care era anuntata si prezenta premierului Victor Ponta. O batrana spune ca a venit din Mangalia, dar nu e dezamagita ca n-a mai ajuns Ponta, fiindca macar a venit Tariceanu. Din delegatie nu a lipsit nici primarul Constantei, Radu Mazare.
Constructorii le-au prezentat oficialilor informatii despre constructia podului, fara a putea preciza o data exacta la care va fi dat in folosinta pentru ca drumul cu doua benzi, construit in continuarea podului rutier si care va face jonctiunea cu DN39, in apropierea intrarii in statiunea Eforie Nord, nu este inca gata.
Testarea podului se efectueaza pe baza unui proiect elaborat de o firma de specialitate la comanda antreprenorului, care prevede ca pe pod sa circule, cu o viteza maxima de 5 Km/h, convoaie de autovehicule similare cu cele luate in calcul la proiectarea podului.
Lucrarile la podul de la Agigea au inceput in iulie 2010, dupa ce au fost intarziate mai bine de jumatate de an din cauza contestatiilor depuse la procedurile de atribuire a lucrarilor si a selectarii consultantului. Firma care a castigat licitatia pentru reabilitarea podului este Bilfinger Berger Baugesellschaft, iar valoarea contractului este de 3,8 milioane de euro, fara TVA.
Sursa: Mediafax
Etichete: constanta, camioane, trafic, pod, Agigea,
Dată publicare:
13-11-2014 13:34