Scenariul unui dezastru la metrou. Cum pun in pericol cateva cabluri furate vietile a mii de oameni
Cateva cabluri furate de la metrou pot pune in pericol miile de calatori care circula zilnic cu acest mijloc de transport. Cablurile sunt de la sistemul de ventilatie, pe unde hotii intra fara probleme daca au unelte, deoarece nu exista paznici.
Asta desi in interior sunt elemente vitale pentru metrou. Odata furate, pasagerii se pot electrocuta ori sufoca daca o garnitura ia foc in tunel, iar ventilatia nu mai functioneaza.
In urma cu doua nopti, hotii au reusit sa intre in subteran chiar langa statia de metrou Brancoveanu. Nu a fost o misiune grea, mai ales ca intrarea nu era pazita, iar in zona nu exista nici camere de supraveghere.
Alegeri 2024
17:07
Alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi, luptă strânsă pentru locul doi - sondaj la comanda USR
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
Doar norocul a facut ca prin zona sa treaca un echipaj de politie de la Sectia 15, care i-a prins, iar vineri cei trei indivizi care mai aveau antecendente au fost arestati.
Sistemul de ventilatie este securizat in exterior doar cu un lacat. Astfel, hotii au reusit sa intre in interior foarte usor, ridicand o trapa si au furat aproximativ 120 de metri din centura de impamantare din cupru.
Vineri, am gasit lacatul sudat, dovada ca nici dupa asemenea experiment autoritatile din Ministerul Transporturilor nu se mobilizeaza sa asigure o securitate minima pentru acest sistem. Si la alte intrari in subteran am regasit acelasi mijloc de protectie: sfantul lacat, care poate fi spart de oricine in cateva secunde.
Odata furate, aceste fasii din cupru sunt inlocuite in cateva zile sau chiar saptamani, iar in tot acest timp creste riscul de electrocutare din subteran. Odata cu el devine iminent si pericolul pentru calatori, in situatia in care ar trebui sa fie evacuati, in cazul unui incident.
De exemplu, acum doi ani, 240 de oameni au ramas captivi in subteran timp de o ora intre statiile Timpuri Noi si Unirii, dupa ce un vagon a deraiat, iar in final au fost evacuati prin tunel.
Accesul hotilor care ar putea fura orice componenta din aceste locuri ar putea insa afecta oricand si sistemul de ventilatie, atat de important in cazul situatiilor de urgenta.
In primul rand in caz de necesitate, aceste statii de metrou pot fi folosite ca adaposturi antiatomice.Daca sistemul de ventilatie functioneaza atunci aerul este purificat iar oamenii pot fi adapostiti si izolati in siguranta in interior'
Iar in al doilea rand, in cazul unui incendiu la metrou izbucnit in tunel, lipsa unei ventilatii ar insemna moarte curata pentru calatori, care s-ar sufoca din cauza fumului ce nu mai poate fi eliminat.
Pana acum, reprezentantii Metrorex nu au precizat daca au de gand sa ia masuri in legatura cu securitatea acestor intrari in subteran.