Şantierul Centurii Capitalei, centru de relaxare pentru muncitori. Lucrările sunt întârziate

01-07-2020 19:13


După ani de așteptare în aglomerație pentru șoferi s-au reluat lucrările la Centura Capitalei, însă muncitorii nu au prins deocamdată viteză. Miercuri, pe unul dintre cele mai așteptate tronsoane, am găsit doar câțiva, care mai mult se odihneau.

Nici în celelalte puncte aglomerate nu este activitate, recunosc și reprezentanții Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, care spun că așa e la început, mai greu.

Pe șantierul Centurii Capitalei, între DN2 și Autostrada Soarelui, muncitorii prezenți păreau plictisiți. Nici utilajul de forat adus pentru pilonii unui pasaj nu funcționa.

Bucata de 11 kilometri dintre DN2 și A2, una din cele mai aglomerate și importante, ar trebui să fie lărgită la două benzi până anul viitor, în iunie.

Lucrările vor costa 50 de milioane de euro.

 

”Avem probleme cu autorizările”

 

Contractul de execuție pentru DN2 A2 a fost semnat în martie. Lucrările trebuiau să pornească efectiv în mai, dar iată că suntem la începutul lunii iulie și pe șantier lucrurile nu se mișcă.

Am numărat 8 muncitori, dintre care 2 din Sudan, un sudor și un mecanic.

Constructorul și cei de la CNAIR susțin că mai au niște detalii de pus la punct.

Am început organizarea, aducem oameni, echipamente, șantier. Avem probleme cu autorizările pentru zonă”.

În șantier activitatea este minimă, trebuie să recunoaștem, dar harțogăraia de birou este destulă. S-au schimbat experți, s-au analizat alți experți.

Și constructorul pasajului din Berceni, așteptat de șoferii care sunt nevoiți să stea la cozile din zonă, ar trebui să înceapă în curând organizarea de șantier.

Pasajul de 35 de milioane de euro are termen de finalizare 2022.

 

Întârzieri și pe alte șantiere importante

 

Lucrurile sunt și mai complicate la pasajul din Domnești, acolo unde constructorul a început lucrările, dar are probleme financiare. Așa că este puțin probabil să fie respectat termenul stabilit pentru septembrie 2021.

Chiar și șeful Direcției Regionale Drumuri și Poduri București se plânge de numărul mic de muncitori pe șantierul acestui pasaj.

Cătălin Somode, directorul DRDP București: ”Mobilizarea este slabă, mai mult de zece oameni nu sunt în șantier. Din partea antreprenorului nu avem mișcare. Ei declară că sunt vreo 20 de oameni de la ei și vreo 20 de la subcontractor. Realitatea arată alta, mai mult de 10 ani nu există în șantier. În celalte părți, nimeni, pustiu”.

Deocamdată, din 70 de kilometri de centură, doar 19 au fost modernizați.

Dacă va fi gata bucata dintre DN2 și A2, șoferii vor putea în sfârșit să circule fără probleme între Autostrada A1 și Autostrada Soarelui fără să mai fie nevoiți să intre prin București.

 

VIDEO PROTVPLUS.RO