Reduceri de până la 70% în magazine. Ce ne sfătuiesc psihologii pentru a cumpăra eficient
Româncele care caută chilipiruri găsesc în această perioadă, reduceri și de 70% în magazine. Sunt mult mai ieftine, în special hainele de vară.
Trebuie să avem însă grijă cât cumpăram, pentru că avem tendința să ne umplem brațele de ținute, care vor ajunge apoi aruncate prin șifonier. În loc să investim în multe lucruri, putem alegem câteva, dar de bună calitate.
În vitrinele sunt afișate reduceri între 30 și 70 la sută. Maieurile și tricourile costă 15-20 de lei, iar o cămașă, o rochie, sau o salopetă în jur de 60. Totul este să găsiți mărimea potrivită.
Cei mai mulți dintre clienți iau haine cu brațul doar pentru că sunt reduse, și nu pentru că au o nevoie de acele produse.
Clienta unui magazin: "În general cumpăr ceea ce consider pe moment, indiferent daca mai port anul asta sau la anul. Depinde de ceea ce îmi place, ceea ce îmi sare în ochi, dar cu siguranță prima dată te uiți la reduceri și dacă stai să urmărești magazinele se văd reducerile.”
Clienta unui magazin: „Dacă vrei reduceri primești reduceri, dacă cauți calitate primești preț mai mare.”
Reporter: „Dumneavoastră ce ați căutat?”
Clienta unui magazin: „Pentru fetiță, lucrușoare. A fost ziua ei și a vrut să se îmbrace. Și-a cumpărat, dar nu la reducere - blugi, cămașă, vesta."
Oferta în online este mult mai variată, mai ales că pot fi accesate și magazine din alte țări. De aici pof fi cumpărate inclusiv haine și accesorii de la branduri mari care cu preț întreg ar fi greu accesibile.
Robert Berza, CEO-ul unui magazin online: „Toate brandurile premium pe care le avem noi în portofoliu la bărbați au crescut cu peste 45% în iulie, la fel vedem și în mai-iunie cifre asemănătoare. La femei, iar, brandurile premium cresc cu 20% în fiecare an. Oamenii tind să nu mai încerce branduri pe care nu le știu mai deloc și se duc către cele cunoscute, unde au percepția de calitate."
Reducerile nu ar trebui privite ca o goană după cumpărături, spun atât consilierii de moda cât și psihologii.
Alina Iliescu, psiholog: „Comportamentul nostru ne duce în spate, la război, la foamete, la comunism, la nevoia de a avea mai mult. Atunci apare nevoia de a avea. Când apar reduceri, apare nevoia de a cumpără cât mai mult chiar dacă avem sau nu nevoie. Dacă am sta relaxați acasă n-am simți frenezia, dar când mergem la mall și observăm cât de agitați sunt oamenii și cum intra dintr-un magazin în altul se formează acea emoție grupala de fericire. În realitate nu putem să avem o strategie buna, decât abstinența."
Psihologii ne recomandă că atunci când mergem la cumpărături să avem un buget stabilit sau măcar o lista cu produse dorite.