Românii preferă să repare electrocasnicele care s-au stricat, decât să cumpere unele noi. Care ar fi explicația
Electrocasnicele nu mai sunt pe lista scurtă de cumpărături a românilor. Amână, pe cât posibil, să ia unele noi, iar în cazul în care se strică frigiderul, mașina de spălat sau cuptorul, aleg să le repare, deși costurile sunt mari.
Cei care nu mai au încotro, cumpără în rate produse cu un consum mic.
Alegeri 2024
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
În această perioadă, cei care repară electrocasnice sunt foarte solicitați. Multe firme cer o taxă de constatare, care pornește de la 50 de lei, dar și o taxă pentru transport, în funcție de kilometri străbătuți de meșter.
Românii preferă să repare electrocasnicele care s-au stricat, decât să cumpere unele noi. Care ar fi explicația
Depanator: „Inițial, prefer să repar și, apoi, dacă nu reușesc, cumpăr altceva și înlocuiesc. Dacă am nevoie de ajutor, apelez și la altcineva, dar pentru început încerc singur”.
Depanator: „Depinde de gravitatea aparatului care s-a stricat. Dacă un frigider nu mai are freon și trebuie să bagi freon, asta e mai ieftin, nu merită să cumperi alt frigider. Dacă e mai grav, cumperi altul în rate și aia e”!
Cătălin Ioniță, frigotehnist: „Sunt mai mulți clienți care sună pentru reparație. Eu îmi dau seama de la telefon dacă poate fi reparat sau nu, și atunci mă deplasez la domiciliu, vedem despre ce e vorba, îi spun cât costă. Și, atunci, omul decide dacă vrea să îl repare sau nu. De multe ori, poate reparația depășește prețul unui frigider nou și atunci nu rentează”.
Plata în rate este o practică din ce în ce mai des întâlnită în magazine. Clienții se uită la clasa energetică a produsului, pentru a reduce consumul, dar care, în același timp, urcă prețul cu câteva sute de lei sau chiar îl dublează, în unele cazuri. Vânzările sunt, însă mai mici față de aceeași perioadă a anului trecut, mai ales la produsele scumpe.
Mihai Pătrașcu, CEO al unui magazin de electronice și electrocasnice: „Sunt produsele care au valoare foarte mare, telefonele mobile, televizoarele, poate electrocasnicele mari se duc în direcția asta”.
Într-un service de laptopuri, clienții vin mai rar.
Alexandru Ioancea, reprezentat al unui service de reperații: „Sunt reticenți, nici nu-și cumpără alt laptop, nici nu îl repară, decât dacă sunt forțați. Noi trimitem oferta și pe mail și pe SMS, și rămâne. Nu revin imediat, ci doar se informează, de multe ori, și după două luni vin. Mai cântăresc ofertele de pe piață și portofelul, și, la un moment dat, vin”.
Speranța comercianților rămâne în campania „Black Friday”, care începe, oficial, pe data de 11 noiembrie. Multe magazine încep ofertele de la începutul lunii.
Sursa: StirilePROTV
Etichete: electrocasnice, laptop, clienti, black friday,
Dată publicare:
20-10-2022 20:20