Românii nu mai consumă bere ca în anii trecuți. Care ar fi motivul
Vara a trecut, iar românii se pare că și-au schimbat obiceiurile. N-au mai băut la fel de multă bere că în anii trecuți. În primele opt luni ale anului, a scăzut consumul cu patru puncte procentuale, față de 2021.
De vină ar fi, spun cei din branșă, costurile de producție, care au afectat și prețul de la raft, dar și puterea mai mică de cumpărare a oamenilor, care s-au orientat spre alte băuturi alcoolice.
August, luna în care s-au înregistrat cele mai mari scăderi în ceea ce privește consumul de bere
Deși eram în plin sezon turistic, august a fost luna în care s-au înregistrat cele mai mari scăderi în ceea ce privește consumul de bere în România, cu opt procente mai puțin ca în august, anul trecut. Puterea de cumpărare a românilor a scăzut, în timp ce prețul berii a crescut.
Cumpărărtor: „Zece lei, și e 0,33, e scumpă, dar în perioada asta, toate prețurile au explodat”.
La terase și restaurante, în unele cazuri, prețul berii s-a dublat, iar în magazine este mai scumpă, în medie, cu opt procente. Această scumpire se datorează prețurilor de producție crescute, spun producătorii.
Giulia Leferman, director general al Asociației Berarii României: „Prețul la orz s-a dublat, prețul sticlei a cescut cu 30%, mai nou, recenta criză de dioxid de carbon alimentar de pe piața europeană reprezintă costuri suplimentare de producție, la toate se adaugă și un contex fiscal destul de impredictibil în acest moment”.
Așa că, a scăzut consumul și acasă, și în restaurante. Excepție a făcut berea artizanală, o surpriză atât pentru producători, cât și pentru comercianți.
Matei Lucescu, administrator al unei fabrici de bere artizanală: „Anul acesta am făcut un efort și am menținut prețurile de anul trecut, dar cu singuranță, de anul viitor, va trebui să creștem și noi prețurile din cauza acestor creșteri de energie, materie primă și forță de muncă”.
România este a opta piață ca mărime în ceea ce privește producția de bere, la nivel european.