Românii, codașii Europei la cumpărăturile pe internet. Ce iau doar din magazine
Mai puţin de un sfert dintre românii care folosesc internetul au făcut cumpărături online.
Suntem ultimii în Uniunea Europeană, unde media este de aproape 70%, potrivit datelor Eurostat. Însă am început să recuperăm rapid terenul pierdut, iar la cumpărarea de haine am ajuns deja pe primul loc.
Dar pentru obiectele mari, cum sunt frigiderele sau televizoarele, încă preferăm să mergem în magazin.
În România, doar 23 la sută dintre utilizatorii de internet au făcut şi achiziţii online anul trecut, adică suntem pe ultimul loc în Uniunea Europeană. Însă i-am întrecut pe ceilalţi europeni la capitolul „modă".
Hainele, încălţămintea şi accesoriile le-au luat ochii românilor care au făcut cumpărături pe internet anul trecut. 75% dintre ei şi-au cheltuit banii pe aceste produse. Suntem pe primul loc în Uniunea Europeană la acest capitol."
Robert Berza, reprezentant magazin online de haine: „Vedem că în ultimii ani piaţa a crescut cu 25-30% şi e un pas de creştere pe care o să-l păstrăm în viitorii ani, mult peste media europeană, dar da, venim puţin mai din spate."
În medie, 68 la sută dintre locuitorii Uniunii Europene fac cumpărături online. Fruntaşi sunt britanicii, suedezii şi olandezi, cu peste 80 la sută. La noi cumpărăturile pe calculator au prins avânt abia în ultimii ani.
Totuşi, doar 5 la sută dintre români au cumpărat online mâncare şi cosmetice - adică suntem pe penultimul loc în UE.
La polul opus sunt olandezii, cu 37 la sută, urmaţi de estonieni şi britanici. Şi deşi căutăm oferte turistice online, doar 17 la sută dintre noi le şi cumpără de pe internet. Nici la achiziţia de electronice şi bilete la concerte nu stăm mai bine - tot printre ultimii în UE.
Valentin Radu, specialist e-commerce: „Cel mai mare potenţial este în zona de home & deco, am trecut de cărţi şi lucruri uşor de luat şi am intrat în casa - mobilier, canapele. E o chestiune de încredere - produsele pot fi returnate.''
Laura Mihăilă, director de marketing al unei bănci comerciale: „Femeia poate să practice un comerţ online de 3-4 ori pe lună cu o valoare a coşului de cumpărături care este la acelaşi nivel cu a bărbatului care cheltuie o dată la două luni."
În Europa, aproape 30 la sută dintre cei cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani au făcut cumpărături pe internet anul trecut, spre deosebire de 7 la sută în categoria celor de 64 - 75 de ani.
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!