România, în top la numărul de accidente rutiere mortale. Guvernul caută soluții
Cu zeci de mii de oameni care mor anual pe şoselele din Europa, aproape toate statele au luat măsuri concrete pentru siguranţa traficului. Mai puţin România, deşi este pe primul loc la numărul de vieţi pierdute în tragedii rutiere.
Aleşii abia şi-au dat votul că trecerile de pietoni să fie iluminate, iar oficialii din Guvern au început să caute soluţii. Specialiştii europeni îi avertizează însă pe responsabili că discută prea mult şi fac prea puţin.
Din 2022, Uniunea Europeană va obliga toţi producătorii auto să instaleze pe fiecare maşină un sistem inteligent de limitare a vitezei, care îi va face pe şoferi să nu mai poată accelera, odată atinsă limita legală pe un anumit drum. Alte state, precum Marea Britanie, au introdus camere radar prin care şoferilor le este calculată viteza medie pe o anumită bucată de drum, iar când aceasta este depăşită, sunt aspru pedepsiţi.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
George Ursachi, analist-cercetator pe siguranţa rutieră: „S-au dovedit în Marea Britanie că sunt foarte eficiente, scăzând numărul de accidente cu 30-40%".
Matthew Balwin, director-adjunct al Direcţiei de Mobilitate şi Transport a Comisiei Europene: „Unele ţări, precum Slovacia, au adoptat măsuri de îmbunătăţire a siguranţei rutiere pe bani puţini, cum ar fi garduri de protecţie pe drumuri care fac maşinile să nu mai derapeze sau sisteme pietonale. Puteţi ilumina trecerile de pietoni, puteţi reduce viteza, mai ales în zonele urbane."
În România, Senatul a aprobat o lege prin care obligă autorităţile locale să ilumineze toate trecerile de pietoni nesemaforizate. Însă Ministerul Transporturilor abia a ajuns în etapă...discuţiilor.
Adriana Kalapis, director Direcţia Rutieră din Ministerul Transporturilor: „CNAIR, ARR, Poliţia Rutieră, identificăm ce nu am reuşit să implementăm şi ne găsesc soluţii din alte state unde există. Nu e doar de infrastructură, tine şi de educaţia noastră".
Alte state au grijă de infrastructură.
Antonio Avenoso, director executiv al Consiliului European pentru Siguranţa Transportului: „Au avut voinţa politică puternică, au început mai devreme, au construit drumuri mult mai bune şi au implementat mai multe."
George Ursachi, analist cercetător pe siguranţa rutieră: „Ar trebui să avem o acţiune, pe care ştim că o începem de mâine, cine e responsabil, cum//dialog a mai existat, dar orientarea către acţiuni lipseşte inclusiv din, Îmi pare rău s-o spun, din strategia naţională pt siguranţă rutiere."
25.000 de oameni mor pe şoselele din Europa, iar ţara noastră este cea mai afectată. Doar anul trecut, peste 1800 de romani şi-au pierdut viaţa şi 1.500 au fost răniţi în accidente rutiere.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!a
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!