România este al doilea cel mai mare producător de biciclete din UE. Rămâne însă codașă la capitolul piste

×
Codul embed a fost copiat

Cu peste un milion și jumătate de biciclete fabricate anul trecut, România este al doilea cel mai mare producător din Uniunea Europeană. Ne ajută mâna de lucru ieftină, așa că pentru fabrici este un avantaj să producă la noi.

Rămânem, însă, codași la capitolul piste pentru biciclete, deși există numeroase fonduri europene pentru a le dezvolta. În consecință, o bună parte din producție merge în alte țări.

Am mers în fabrica celui mai mare producător de biciclete de la noi din țară. Acolo prind viață peste 700 de mii de biciclete pe an.

Raul Buzgar, directorul de producție al companiei: „România este în continuare un centru important de producție în Europa, mai ales pentru asamblarea bicicletelor, și asta pentru că are un mediu destul de bun și potrivit ca distanță față de piețele de desfacere, costuri și forță de muncă.”

De altfel, România se mândrește cu locul doi în rândul celor mai mari producători de biciclete din Uniunea Europeană. Doar anul trecut, în țara noastră au fost fabricate 1 milion și jumătate de bucăți.

Citește și
bici
Sute de biciclete cumpărate de Primăria Arad cu aproape un milion de euro nefolosite în depozit. Ce probleme au apărut
Reacția lui Dmitri Medvedev, după atacul ucrainean cu rachete americane ATACMS

Și dacă vă întrebați ce se întâmplă cu multitudinea de biciclete produse în România, pentru că, dacă ne uităm pe străzile de la noi, nu prea le vedem, ei bine, mare parte din producția noastră merge la export. O bicicletă care iese pe porțile fabricilor românești ajunge să se plimbe pe străzile din Germania, Olanda, Italia sau Franța, de exemplu!

Acolo, infrastructura este mai prietenoasă, iar oamenii ies de drag cu bicicletele pe străzi, fără să se teamă de gropi sau de mașinile din trafic. Deși pistele pentru biciclete nu lipsesc niciodată din promisiunile autorităților românești, în teren nu se văd îmbunătățiri, deși există bani pentru acest sector.

Numai prin PNRR, România beneficiază de 250 de milioane de euro pentru a amenaja peste 3.000 de kilometri de piste cicloturistice. Cu toate acestea, ne remarcăm printr-o infrastructură construită la întâmplare, haotică și ineficientă. Drumurile rămân extrem de periculoase: în România, un biciclist moare la fiecare două zile.

Se conturează astfel și un nou profil al biciclistului român. Cei care ajung în magazine caută variante cu dotări care să facă față provocărilor de pe șosele.

O bicicletă, de exemplu, poate costa 9.000 de lei.

Alexandru Ciocan, reprezentantul unui magazin de biciclete: „Înainte de pandemie, cel mai vândut model al nostru era undeva pe la trei-patru mii de lei. Nu era cel mai ieftin, dar era cel mai bun raport calitate-preț. După pandemie, a crescut pretenția cumpărătorului, iar cei mai mulți se duc undeva între șase și zece mii de lei.”

Cumpărătorii sunt, însă, mai puțini decât în alți ani. Drept urmare, și producția a mai scăzut.

Articol recomandat de sport.ro
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
După Kosovo, încă o națională contestă victoria la masa verde a României: "A făcut apel și rămâne fermă"
Citește și...
O comună din Botoșani a făcut piste pentru biciclete deși nu are drumurile asfaltate. Explicația bizară a primarului
O comună din Botoșani a făcut piste pentru biciclete deși nu are drumurile asfaltate. Explicația bizară a primarului

O comună din Botoșani a făcut piste pentru biciclete deși nu are drumurile asfaltate, iar primarul își motivează decizia prin faptul că nu scria nicăieri în cererea de finanțare că avea nevoie de stradă asfaltată pentru a face pista.

 

Sute de biciclete cumpărate de Primăria Arad cu aproape un milion de euro nefolosite în depozit. Ce probleme au apărut
Sute de biciclete cumpărate de Primăria Arad cu aproape un milion de euro nefolosite în depozit. Ce probleme au apărut

Peste 300 de biciclete cumpărate de Primăria Arad cu bani europeni stau nefolosite într-un depozit.  

Un apartament din București ar fi luat foc de la bateria unei biciclete electrice. În casă erau 10 câini, unii au ars de vii
Un apartament din București ar fi luat foc de la bateria unei biciclete electrice. În casă erau 10 câini, unii au ars de vii

Mai mulți câini au ars de vii ori au suferit rani îngrozitoare în urma unui incendiu violent izbucnit într-un apartament aflat la etajul 10 al unui bloc din București.

Bărbat care a furat mai multe biciclete din Bucureşti, arestat preventiv
Bărbat care a furat mai multe biciclete din Bucureşti, arestat preventiv

Un bărbat care a furat mai multe biciclete din Bucureşti a fost arestat preventiv. Într-unul dintre cazuri a fost prins în flagrant. Bărbatul viza biciclete scumpe, care erau lăsate nesupravegheate.

(P) Construcția a 36 km de noi piste pentru biciclete în sectorul 2, blocată de PMB
(P) Construcția a 36 km de noi piste pentru biciclete în sectorul 2, blocată de PMB

Primăria Municipiului București blochează proiectul care prevede construirea a 36 km de piste pentru biciclete, în Sectorul 2.

Recomandări
Iarna își face simțită prezența în România. Zona în care stratul de zăpadă a atins deja 10 centimetri. Până când va ninge
Iarna își face simțită prezența în România. Zona în care stratul de zăpadă a atins deja 10 centimetri. Până când va ninge

La sfârșit de noiembrie, iarna își face deja simțită prezența. Este Cod Galben de ninsori şi vânt puternic în 29 de judeţe, iar zăpada anunțată, miercuri, de meteorologi nu s-a lăsat așteptată.

Câți bani a strâns statul, până acum, de pe urma amnistiei fiscale. ANAF a șters datorii de 1,1 miliarde de lei
Câți bani a strâns statul, până acum, de pe urma amnistiei fiscale. ANAF a șters datorii de 1,1 miliarde de lei

Statisticile ANAF arată faptul că măsura a fost aplicată în cazul a 19.095 de firme și persoane fizice. În acest fel 4,36 miliarde de lei au ajuns la bugetul de stat, asta în timp ce autoritățile au șters datorii de 1,1 miliarde.

Putin, pregătit să discute despre înghețarea războiului din Ucraina, dar nu cu Zelenski. Pe cine a ales și la ce nu renunță
Putin, pregătit să discute despre înghețarea războiului din Ucraina, dar nu cu Zelenski. Pe cine a ales și la ce nu renunță

Președintele rus Vladimir Putin este deschis să discute un acord de încetare a focului în Ucraina cu Donald Trump, dar exclude orice concesii teritoriale majore și insistă ca ucrainenii să renunțe la ambițiile de a adera la NATO.