ANPC: Amenzi de peste 1,2 milioane de lei la 273 de comercianţi de pneuri uzate. „Pot pune în pericol utilizatorii”
Comisarii pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au sancţionat 273 de comercianţi de pneuri uzate cu 1,2 milioane de lei şi au oprit definitiv de la comercializare aproximativ 8.200 bucăţi, în valoare de peste 700.000 lei.
Comisarii ANPC au desfășurat controale la nivelul întregii ţări, în perioada 16 - 27 septembrie 2024.
Conform unui comunicat al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), transmis miercuri AGERPRES, inspectorii au verificat 438 de operatori economici din acest domeniu, la 382 dintre aceştia constatându-se abateri de la legislaţia în vigoare.
Măsurile dispuse în urma deficienţelor constatate au fost următoarele: 273 amenzi contravenţionale în valoare de circa 1,2 milioane lei, 224 avertismente, oprirea temporară de la comercializare a peste 20.000 bucăţi, oprirea definitivă de la comercializare a aproximativ 8.200 bucăţi, în valoare de peste 700.000 lei.
"Siguranţa consumatorilor rămâne o prioritate absolută pentru ANPC. Prin aceste acţiuni de control, ne propunem nu doar să aplicăm legea, ci şi să protejăm vieţile celor care depind de produse esenţiale, cum sunt pneurile, pentru siguranţa în trafic. Este inacceptabil ca pe piaţă să existe produse care pot pune în pericol utilizatorii din cauza lipsei de conformitate sau a depozitării necorespunzătoare. Vom continua să luăm măsuri ferme pentru eliminarea acestor situaţii", a precizat Sebastian Hotca, preşedinte interimar al ANPC, în comunicat.
Principalele nereguli constatate au vizat: lipsa autorizaţiilor de funcţionare şi a informaţiilor de bază conţinute pe lateralul (flancul) anvelopei referitoare la marcajele producătorului, precum şi comercializarea unor pneuri uzate atât pentru anvelopa de vară cât şi pentru anvelopa de iarnă, care nu prezintă siguranţă pentru utilizatori (tăieturi profunde, crăpături, deteriorări, uzură neuniformă pronunţată).
De asemenea, comisarii au mai constatat că nu erau respectate condiţiile de depozitare (depozitarea anvelopelor în exterior, expuse la intemperii, curenţi de aer, variaţii de temperatură, apă), preţul de vânzare al produselor nu era afişat la loc vizibil şi nici informaţiile privind serviciile prestate - tarife, termen de execuţie, garanţia acordată.