România a primit acordul Ucrainei pentru a inspecta canalul Bâstroe și brațul Chilia. Măsurătorile vor începe pe 15 martie
La finalul lunii vom avea o concluzie privind disputa creată în jurul canalului Bâstroe.
Măsurătorile pe brațul Chilia și canalul Bâstroe vor începe pe 15 martie și vor dura 10 zile, au anunțat autoritățile din Transporturi, după o discuție cu partea ucraineană.
Săptămâna viitoare va fi pus la punct planul pentru verificări, astfel încât să fie lămurite „informațiile contradictorii” privind adâncirea canalului. În paralel, o delegație a Comisiei Europene va veni la București. Specialiștii de la Bruxelles au cerut deja lămuriri ambelor state.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Măsurătorile pe canalul Bâstroe, care vor începe pe 15 martie, vor fi făcute de specialiști români, alături de cei ucraineni, dar și de experți independenți.
„Aceștia se vor întâlni pe 6 martie pentru a stabili detaliile măsurătorilor pe Brațul Chilia și pe Canalul Bâstroe. Cele două părți au convenit că este cea mai bună soluție care să clarifice informațiile contradictorii pe tema dragării Canalului Bâstroe și a Brațului Chilia”, transmite Ministerul Transporturilor.
Concluzia vine după prima discuție tehnică între reprezentanții români și cei ucraineni de la declanșarea disputei, pe 15 februarie, când ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că există semnale că Ucraina face lucrări de dragare a canalului Bâstroe, România nefiind de acord cu ele.
Nicolae Ciucă, premierul României: „Se discută şi se caută lămurirea datelor legate de ceea ce s-a întâmplat pe Canalul Bâstroe. Totodată, există şi o implicare a Comisiei Europene care, în perioada imediat următoare, va veni să discute cu ambele părţi.”
Conform unor informaţii iniţiale, ucrainenii ar fi efectuat lucrări de dragare pe Canalul Bâstroe, iar autoritățile noastre au afirmat că nu au fost informate despre aceste lucrări de adâncire ale canalului, care ar afecta Delta Dunării.
La începutul săptămânii viitoare, doi specialiști din cadrul Directoratului General al Comisiei Europene care se ocupă de transporturi vor fi la București, pentru a ajuta la lămurirea situației privind canalul Bâstroe. După discuții cu ambele părți, oficialii de la Bruxelles vor face un raport, dar nu și măsurători. Bâstroe nu face parte din rețeaua europeană de transport, iar adâncirea lui ar permite circulaţia navelor comerciale de mare tonaj.
Conform tratatelor internaționale, Canalul Sulina este singurul canal pentru traficul maritim de mărfuri în Delta Dunării.