”Revoluția traficului”: Bucureștiul mai are ”doar” 2 locuri până va deveni cel mai aglomerat oraș din lume

12-11-2018 19:30


Bucureștiul este pe locul 3 într-un rușinos top mondial al ambuteiajelor. Locuitorii Capitalei stau cel mai mult în trafic, după cei din Bangkok și Mexico City.

Din nefericire, parcările de la intrările în oraș, care i-ar convinge pe cei care muncesc în București să-și lase mașinile și să circule cu transportul în comun, se lasă așteptate. Luni a fost inaugurată prima parcare de acest tip, dar Capitala are nevoie de mai multe măsuri pentru ca traficul să nu mai fie aglomerat.

Calvarul începe de la intrările în Bucureşti, transformate zilnic în uriaşe parcări. Navetiştii care vor să evite traficul infernal şi să circule cu transportul în comun îşi abandonează maşinile chiar şi pe liniile de dezafectate de tramvai.

Primăria a promis de multă vreme parcări la periferii - însă abia luni a fost inaugurata prima. Construcţia urma să fie începută în 2012, dar muncitorii au intrat pe şantier abia în 2016. A fost gata în iulie, însă a durat o lună până să vină terminalele de plată şi alte câteva luni până când a fost făcută recepţia lucrării, aşa cum am arătat într-un reportaj difuzat recent la Ştirile PRO TV.

Şoferii care vor să-şi lase maşina în prima parcare intermodală din România de la Străulesti, vin mai întâi la bariera de unde trebuie să-şi ia tichet. Ulterior îşi pot continua drumul spre Bucureşti cu transportul în comun. De pildă, cu metroul. Există un pasaj care duce direct în staţia de metrou Străuleşti. După ce v-aţi întors din Bucureşti cu transportul în comun, plătiţi parcarea la un automat special. Vă costa un leu ora.

Atenţie, nu pierdeţi tichetul de parcare pentru că altfel riscaţi să plătiţi o amendă de 70 de lei. Nu puteţi plăti cu cardul şi nu există abonamente pentru metrou care să includă şi parcarea.

Plata cu cardul va fi introdusă într-o lună, promite Metrorex. Parcarea intermodala de la Străuleşti a costat aproximativ 77 de milioane de euro.

În urmă cu 2 ani primăria Bucureşti promitea alte 6 parcări de tip Park and Ride, însă niciuna nu a fost terminată până acum.

VIDEO PROTVPLUS.RO