Reteaua "nasilor" din CFR. Drumul banilor de la calatorii fara bilet la chioscurile din Gara de Nord
In dosarul de coruptie din cadrul CFR Calatori, prejudiciul este de 200 de milioane de lei. Conductorii de tren luau bani de la calatorii care circulau fara bilet, iar transferul banilor de la conductori catre superiorii lor se facea in toaletele trenurilor.
La Bucuresti, banii erau predati prin intermediul chioscurilor de ziare sau de bauturi racoritoare de pe peronul Garii de Nord. Purtatorul de cuvant al Parchetului Tribunalului Brasov, procuror Alina Popescu, a redat traseul pe care il aveau banii de la calatori, potrivit Mediafax.ro .
"Conductorii de tren luau bani de la calatorii care circulau fara bilet. Le cereau bani pentru a nu le intocmi acte premergatoare contaventiei la regimul circulatiei pe calea ferata, asa cum prevede legea. Ulterior, pentru a-si putea desfasura in continuare acest gen de activitate dadeau o parte din banii primiti mai departe catre superiori, iar la randul lor acestia ii dadeau mai departe mai sus, pana la nivelul revizorilor", a spus Popescu.
Alegeri 2024
14:08
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
Prejudiciul estimat in perioada vizata de ancheta, respectiv un an si jumatate, este de aproximativ 200 de milioane de lei.
"Acest prejudiciu poate sa exprime contravaloarea tuturor tichetelor de transport care ar fi trebuit sa fie incasate de conductorii de tren si nu au fost, raportat la perioada de un an si jumatate de cand au fost facute cercetarile", a precizat procurorul.
Infractiunile vizate in acest dosar sunt luare de mita, dare de mita, asociere in vederea de savarsire de infractiuni si divulgarea de informatii nedestinate publicitatii in vederea obtinerii unui folos material.
"Toate aceste infractiuni sunt investigate intr-un dosar de anvergura instrumentat de Parchetul de pe langa Tribunalul Brasov in care investigatiile dureaza de aproximativ un an si jumatate. Au fost folosite tehnici speciale de investigare pentru documentarea unei activitati infractionale desfasurate intr-o scara ierarhica de la nivelul conductori de tren, sef de tren, inspector si revizor de specialitate. Au fost folosite tehnici speciale de investigare, avem imagini ambinetale surprinse cu ocazia investigatiilor facute cu investigstori sub acoperire ", a mai spus procurorul de la Parchetul Tribunalului Brasov.
Transferul banilor de la conductori catre superiorii lor se facea in toaletele trenurilor, iar mai departe, la Bucuresti, banii erau predati prin intermediul chioscurilor de ziare sau de bauturi racoritoare de pe peronul Garii de Nord, unde lucrau si rude ale angajatilor CFR Calatori.
"Locatiile unde sa facea tranzitul de bani pot fi si acestea. Destinatarii finali ai banilor urmeaza sa fie stabiliti clar in cursul investigatiilor. Posibil sa fie si rudele celor implicati, nu pot infirma", a mai afirmat reprezentantul Parchetului.