Renault nu pleaca, dar cere autostrazi. Dan Sova a anuntat cand vor incepe lucrarile la tronsonul Pitesti - Sibiu
E oficial: Renault nu pleaca din tara noastra, asa cum sustinea presedintele Basescu, dar are o pretentie de la Guvern. Si anume, sa dezvolte infrastructura.
Potrivit unui comunicat trimis de Directia Comunicare Renault Romania, tara noastra este „importanta” pentru producatorul auto francez in momentul de fata. Insa investitia Renault in proiectele viitoare depinde de cat mult va investi si Guvernul Romaniei in infrastructura.
Dacia, subiect de disputa intre premier si presedinte. Unul zice ca pleaca, altul ca nu
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
„Renault nu are intentia sa paraseasca Romania”, este pozitia companiei franceze, transmisa de Directia Comunicare Renault Romania. „Romania este o tara importanta pentru Renault. Renault a investit peste 2 miliarde de euro pentru modernizarea aparatului industrial, dezvoltarea gamei de produse si pentru crearea in Romania a unui lant complet de constructie a unei masini: de la design, inginerie, fabricatie, vanzare si post-vanzare. In fiecare zi, 350 de camioane ale Dacia si ale furnizorilor nostri parcurg traseul Pitesti - Arad. Prioritatea noastra pentru 2014 este relansarea pietei auto de vehicule noi din Romania. Evolutia infrastructurii, care permite reducerea intarzierilor de livrare, va fi determinanta pentru proiectele noastre viitoare".
Ce ar insemna plecarea Renault de la Dacia pentru economia Romaniei. Calcul www.stirileprotv.ro
Mesajul este elegant si clar. Cele "350 de camioane" care fac zilnic ruta Pitesti-Arad ar avea nevoie de o autostrada directa. In proiectul guvernamental (foto) aceasta se opreste insa la Ramnicu-Valcea. Pe planurile oficiale legatura intre Muntenia si Ardeal se face prin Valea Prahovei si Brasov, nu prin Valea Oltului si Sibiu, cum ar fi mai bine pentru uzinele Dacia
Chiar si in 2033, potrivit planului oficial, autostrada pe Valea Oltului e doar optionala. Comunicatul francezilor arata insa clar ca infrastructura care exista in momentul de fata nu e suficienta pentru ca Renault sa investeasca in dezvoltarea platformei sale din Romania.
Cum arata harta autostrazilor facuta de Guvern pentru urmatorii 20 de ani
Premierul spune, in schimb, ca Dacia isi va continua investitiile, fara sa vorbeasca despre autostrazi. Il completeaza ministrul Sova, care, dupa scandalul creat, promite pe blogul sau ca Autostrada Pitesti - Sibiu se va construi din 2017.
Dupa ce in decembrie guvernul anuntase ca nu are bani pentru tronsonul Pitesti - Sibiu, de care Dacia are nevoie ca de aer, acum, dupa scandalul creat, si-a schimbat parerea.
Ministrul Marilor Proiecte scrie pe blogul sau ca Tronsonul Pitesti - Sibiu este o prioritate pentru guvern, doar ca lucrarile efective vor incepe din 2017.
Transportatorii spun ca in prezent au nevoie de 10 ore ca sa ajunga de la fabrica la Granita de vest. Cele mai mari probleme le au intre Mioveni si Cozia, unde viteza medie este de doar 35 de kilometri la ora.
Daca ar avea autostrada, ar ajunge la granita in 6 ore, iar in 10 ar fi deja la Budapesta. Dacia ar avea nevoie de mai putine transporturi si combustibil pentru a exporta acelasi numar de masini.