Renault nu pleaca, dar cere autostrazi. Dan Sova a anuntat cand vor incepe lucrarile la tronsonul Pitesti - Sibiu

×
Codul embed a fost copiat

E oficial: Renault nu pleaca din tara noastra, asa cum sustinea presedintele Basescu, dar are o pretentie de la Guvern. Si anume, sa dezvolte infrastructura.

Potrivit unui comunicat trimis de Directia Comunicare Renault Romania, tara noastra este „importanta” pentru producatorul auto francez in momentul de fata. Insa investitia Renault in proiectele viitoare depinde de cat mult va investi si Guvernul Romaniei in infrastructura.

Dacia, subiect de disputa intre premier si presedinte. Unul zice ca pleaca, altul ca nu

Renault nu are intentia sa paraseasca Romania”, este pozitia companiei franceze, transmisa de Directia Comunicare Renault Romania. „Romania este o tara importanta pentru Renault. Renault a investit peste 2 miliarde de euro pentru modernizarea aparatului industrial, dezvoltarea gamei de produse si pentru crearea in Romania a unui lant complet de constructie a unei masini: de la design, inginerie, fabricatie, vanzare si post-vanzare. In fiecare zi, 350 de camioane ale Dacia si ale furnizorilor nostri parcurg traseul Pitesti - Arad. Prioritatea noastra pentru 2014 este relansarea pietei auto de vehicule noi din Romania. Evolutia infrastructurii, care permite reducerea intarzierilor de livrare, va fi determinanta pentru proiectele noastre viitoare".

Ce ar insemna plecarea Renault de la Dacia pentru economia Romaniei. Calcul www.stirileprotv.ro

Citește și
Dacia
Dacia a cucerit Europa. Cifrele care au dus masina romaneasca in topul marcilor auto din UE in 2013
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Mesajul este elegant si clar. Cele "350 de camioane" care fac zilnic ruta Pitesti-Arad ar avea nevoie de o autostrada directa. In proiectul guvernamental (foto) aceasta se opreste insa la Ramnicu-Valcea. Pe planurile oficiale legatura intre Muntenia si Ardeal se face prin Valea Prahovei si Brasov, nu prin Valea Oltului si Sibiu, cum ar fi mai bine pentru uzinele Dacia

Chiar si in 2033, potrivit planului oficial, autostrada pe Valea Oltului e doar optionala. Comunicatul francezilor arata insa clar ca infrastructura care exista in momentul de fata nu e suficienta pentru ca Renault sa investeasca in dezvoltarea platformei sale din Romania.

Cum arata harta autostrazilor facuta de Guvern pentru urmatorii 20 de ani

Premierul spune, in schimb, ca Dacia isi va continua investitiile, fara sa vorbeasca despre autostrazi. Il completeaza ministrul Sova, care, dupa scandalul creat, promite pe blogul sau ca Autostrada Pitesti - Sibiu se va construi din 2017.

Dupa ce in decembrie guvernul anuntase ca nu are bani pentru tronsonul Pitesti - Sibiu, de care Dacia are nevoie ca de aer, acum, dupa scandalul creat, si-a schimbat parerea.

Ministrul Marilor Proiecte scrie pe blogul sau ca Tronsonul Pitesti - Sibiu este o prioritate pentru guvern, doar ca lucrarile efective vor incepe din 2017.

Transportatorii spun ca in prezent au nevoie de 10 ore ca sa ajunga de la fabrica la Granita de vest. Cele mai mari probleme le au intre Mioveni si Cozia, unde viteza medie este de doar 35 de kilometri la ora.

Daca ar avea autostrada, ar ajunge la granita in 6 ore, iar in 10 ar fi deja la Budapesta. Dacia ar avea nevoie de mai putine transporturi si combustibil pentru a exporta acelasi numar de masini.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
FOTO Reacția lui Jake Paul după ce a fost pălmuit de Mike Tyson la cântarul oficial + Ce a zis Iron Mike
Citește și...
Mini-Logan la 5.000 de euro. Nu se va fabrica la noi, ci in India
Mini-Logan la 5.000 de euro. Nu se va fabrica la noi, ci in India

Potrivit presei franceze, Renault va prezenta in cateva zile un autoturism din clasa mini, extrem de ieftin. Acesta nu va fi produs insa la noi, ci in India, dar va putea fi cumparat si de romani.

Dacia a cucerit Europa. Cifrele care au dus masina romaneasca in topul marcilor auto din UE in 2013
Dacia a cucerit Europa. Cifrele care au dus masina romaneasca in topul marcilor auto din UE in 2013

Vanzarile Dacia in UE au urcat anul trecut cu 23,3%, la 289.000 de automobile noi, cea mai buna crestere din UE.

Recomandări
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului

Comisia Europeană a aprobat o măsură a statului român în valoare de 790 de milioane de euro pentru acoperirea costurilor excepţionale generate de închiderea a patru mine de cărbune necompetitive din Valea Jiului.

Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”
Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”

Preşedintele regiunii spaniole Valencia, Carlos Mazon, a recunoscut vineri că au existat ”erori” în gestionarea inundaţiilor dramatice de luna trecută, şi a prezentat ”scuzele” sale pentru întârzierile în ajutorarea sinistraţilor, relatează AFP.

CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB
CE: Creșterea economiei României nu va fi nici la jumătate din cât se estima, în 2024. Deficitul va ajunge la 8% din PIB

Estimarea de creștere economică a României a fost recalculată la Comisia Europeană, cu mult sub valoarea stabilită inițial. Pentru 2024, estimarea de creștere economică a României a fost revizuită de la 3,3 la 1,4%.