Dacia pleaca din cauza autostrazilor? Razboi al declaratiilor intre Basescu si Ponta

×
Codul embed a fost copiat

 Dacia, cel mai mare exportator din Romania si unul dintre cei mai mari angajatori din tara, a ajuns subiect de disputa intre premier si presedinte.

 Dacia, cel mai mare exportator din Romania si unul dintre cei mai mari angajatori din tara, a ajuns subiect de disputa intre premier si presedinte.

Traian Basescu spune ca francezii vor pleca sigur din Romania, dupa ce guvernul a neglijat tronsoanele de autostrazi importante pentru exporturi. In replica, Victor Ponta, spune ca presedintele este de o "inconstienta sinistra".

Presedintele sustine ca cei de la Dacia vor pleca daca nu vom lega Pitestiul de granita de vest printr-o autostrada. „Este sigur ca se va pierde asamblarea de la Pitesti, la uzinele Dacia, pentru ca deja la Tanger sunt capacitati de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacitatii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui masina direct in vapor, este portul la cativa kilometri de fabrica, nu ca in Romania, unde Guvernul poate gandi sa dea prioritatea la Bucuresti-Alexandria decat la Pitesti-Sibiu”, a declarat Traian Basescu intr-o emisiune TV.

Replica premierului nu a intarziat sa vina: ''E o prostie bineinteles, domnul presedinte e de o inconstienta sinistra. M-am intalnit de curand cu presedintele grupului Renault si a spus foarte clar ca investitiile in Romania se dezvolta. Acum, dumneavoastra il credeti pe presedintele Renault sau pe sinistrul nostru presedinte", le-a spus Victor Ponta jurnalistilor, la Forumul de afaceri Franta-Europa de Sud-Est organizat la Bucuresti.

Citește și
traian basescu
Traian Basescu avertizeaza ca mii de romani ar putea ramane fara locuri de munca. "Vom pierde uzinele de la Pitesti"
Oana Pellea a ascultat „Macarena”, melodia Erikăi Isac: „Am rezistat 30 de secunde și m-am lămurit”. Ce spune despre mesajul piesei

Sefii de la Pitesti nu comenteaza oficial zvonurile despre plecarea Dacia insa de-a lungul anilor si-au exprimat nemultumirile legate de infrastructura din Romania.

Guvernul a anuntat in decembrie ca renunta la bucata de autostrada dintre Pitesti si Sibiu , asteptata de ani de zile de cei de la Dacia, care isi doresc o cale rapida si ieftina pentru a transporta masinile din tara catre vestul Europei. La Bucuresti intre timp s-a decis un nou traseu prin Brasov si Sibiu, care nu ii avantajeaza deloc. Dacia a facut si calcule: lipsa legaturii dintre Pitesti si Sibiu ii costa 68 de euro pentru fiecare masina exportata, adica 27 de milioane de euro pe an.

Intre timp din Tanger, cealalta uzina Dacia , poate deservi mult mai usor principalele piete ale grupului: Franta, Spania, Italia, chiar Germania si in special Africa de Nord, tari unde se vand anual 272.000 de masini peste jumatate din cat produce uzina de la Mioveni.'

Ambasadorul Frantei, Philippe Gustin recunoaste si el ca firmele frantuzesti pierd la fiecare transport mult timp, adica bani, pentru a-si scoate produsele din Romania. "E foarte important pentru Romania sa aiba foarte rapid infrastructura de autostrazi, drumuri, infrastructura feroviara, aeroportuara care sa fie conectata cu restul Europei, cu Europa Occidentala, pentru ca firmele care activeaza aici sunt adesea companii exportatoare. Sa luam ca exemplu Renault, cu 3% (contributie) la PIB-ul Romaniei, 10% din exporturile Romaniei. Masinile sunt facute la Pitesti pentru alte tari europene, dar si pentru piata mondiala. Si masinile trebuie duse foarte rapid, cu tiruri, trenuri si fiecare zi de intarziere, fiecare ora de intarziere are o influenta asupra costului masinii si asupra competitivitatii Renault-Dacia. Bineinteles ca infrastructura e importanta pentru Romania, pentru dumneavoastra, pentru mine, pentru cei care calatoresc, pentru a ajunge mai usor dintr-o localitate in alta, dar e la fel de importanta pentru investitori ca sa fie legati de restul Europei."

Chiar si o relocare partiala a productiei unor modele Dacia de la Pitesti ar reprezenta o lovitura pentru economia Romaniei. Masinile fabricate la Pitesti reprezinta 10% din exporturile tarii, 3% din intreaga economie. Dacia tine in spate, si o intreaga industrie pe orizontala, adica peste 100.000 de locuri de munca.

Articol recomandat de sport.ro
Cum a încercat Dani Alves să evite închisoarea în ultimul moment: câți bani i-a oferit victimei și reacția femeii
Cum a încercat Dani Alves să evite închisoarea în ultimul moment: câți bani i-a oferit victimei și reacția femeii
Citește și...
Ce ar insemna plecarea Renault de la Dacia Pitesti pentru economia Romaniei si cat de real este acest pericol
Ce ar insemna plecarea Renault de la Dacia Pitesti pentru economia Romaniei si cat de real este acest pericol

Dacia nu se va mai face la Pitesti, ci la Tanger. Acest avertisment socant a fost facut chiar de presedintele Basescu, care a spus ca din cauza lipsei autostrazilor riscam sa ramanem fara masina nationala a romanilor.

Traian Basescu avertizeaza ca mii de romani ar putea ramane fara locuri de munca.
Traian Basescu avertizeaza ca mii de romani ar putea ramane fara locuri de munca. "Vom pierde uzinele de la Pitesti"

Presedintele Traian Basescu a declarat ca nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblarii de la Pitesti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.

Mini-Logan la 5.000 de euro. Nu se va fabrica la noi, ci in India
Mini-Logan la 5.000 de euro. Nu se va fabrica la noi, ci in India

Potrivit presei franceze, Renault va prezenta in cateva zile un autoturism din clasa mini, extrem de ieftin. Acesta nu va fi produs insa la noi, ci in India, dar va putea fi cumparat si de romani.

Recomandări
Mircea Geoană, despre șansele lui Klaus Iohannis să ajungă în fruntea NATO: „Noi ne dorim un singur lucru”
Mircea Geoană, despre șansele lui Klaus Iohannis să ajungă în fruntea NATO: „Noi ne dorim un singur lucru”

Secretarul general adjunct al NATO, Mircea Geoană, a fost, vineri, invitatul Știrilor PRO TV, unde a vorbit despre șansele lui Klaus Iohannis de a obține șefia Alianței Nord-Atlantice, dar și despre evoluția războiului ruso-ucrainean.

Cele două avantaje pe care le are Klaus Iohannis în cursa pentru șefia NATO. De ce Alianța ar prefera candidatura românului
Cele două avantaje pe care le are Klaus Iohannis în cursa pentru șefia NATO. De ce Alianța ar prefera candidatura românului

Președintele Klaus Iohannis va sta, luni, față în față, la Paris, cu liderii europeni, la scurt timp după ce s-a aflat că România le-a transmis aliaților că îl va propune la șefia NATO.

"Cel mai rău film de groază". Mărturia româncei care administrează complexul mistuit de foc în Valencia

Au fost momente de groază, joi, în Spania. Un incendiu puternic a mistuit două blocuri de apartamente din Valencia în mai puțin de o oră.