Record mondial: un BMW modificat în România devine cel mai rapid diesel din istoria mărcii
Un BMW Seria 1 a devenit cel mai rapid BMW cu motor diesel din istorie. Aproximativ 75% din componentele de transmisie şi motor sunt piese de serie originale, se arată într-un comunicat de presă.
Componentele gestionează cu succes un plus de 400% la nivel de putere şi 300% la cuplu faţă de setările originale.
În septembrie, ultima etapă a Campionatului Naţional de Drag, organizat sub egida Federaţiei de Automobilism Sportiv, a fost scena unui record mondial absolut. Modelul pregătit de Dragoş Stăcescu (CompleteCHIP Iaşi) a devenit cel mai rapid BMW diesel din istorie, a terminat pe prima poziţie în clasamentul naţional pentru automobile diesel, dar şi al maşinilor româneşti, îmbunătăţind recordul naţional pentru automobile diesel după ce a coborât pentru prima dată sub pragul de 9 secunde, deţinut tot de Dragoş.
Performanţa înregistrată pentru cei 402m (un sfert de milă) a fost de 8,31 secunde, cu o viteză de ieşire de 270 km/h. Modelul pregătit de Dragoş a fost cronometrat cu 1,87 secunde pentru acceleraţia 0-100 km/h, a avut nevoie de încă 2,84 secunde pentru 200 km/h şi încă 2,44 secunde pentru pragul de 250 km/h.
Remarcabil pentru această performanţă este că proiectul, alături de modificări specifice, foloseşte multe componente de serie BMW. Maşina care a stabilit recordul este la bază un BMW 118d (E81), care a primit o tracţiune integrală de la un BMW 330d xDrive (generaţia E90). Propulsorul (M57N2) este preluat de la un BMW 335d (E90), cuplat la o transmisie automată în opt trepte provenind de pe un BMW X6 din generaţia F16 (8hp70x).
Automobilul a primit o serie de îmbunătăţiri specifice unui automobil de drag: atât pe parte de şasiu, cu o structură tubulară, cât şi pe partea de sistem de propulsie (sistem de alimentare, turbine, electronică, injecție de protoxid de azot etc.). Cu toate acestea, aşa cum observă Dragoş, aproximativ 75% din componentele de transmisie şi motor sunt piese de serie BMW originale (cardane, planetare, grupuri, cutie de transfer) şi gestionează cu succes un plus de 300% la nivel de putere şi 200% la cuplu faţă de performanţele de bază. "Este incredibilă solicitarea la care au făcut faţă componente de serie, mă înclin în faţa inginerilor BMW", spune Dragoş. Proiectul construit de el dezvoltă 1020 CP şi 1650 Nm.
"Dragoş a stabilit o performanţă remarcabilă care va rămâne în istorie. Suntem mândri că proiectul unui român a stabilit un record mondial absolut pentru BMW. Astfel de momente sunt foarte rare şi ne onorează", explică Alex Şeremet, Corporate Communication Manager.
Pilotul are o carieră lungă în competiţiile de drag, unde a denţinut recorduri absolute şi diesel, toate cu modele pregătite chiar de el şi echipa CompleteCHIP Iaşi. Modelul actual este o evoluţie a unui proiect iniţiat în 2018, care ulterior a fost trecut pe o bază de Seria 1 începând cu iarna lui 2019. De altfel, Dragoş a stabilit de-a lungul carierei o serie de recorduri naţionale pe care le-a îmbunătăţit constant.
Dragoş conduce un atelier de tuning de performanţă, CompleteCHIP Iaşi, unde se concentrează pe proiecte software, dar gestionează, aşa cum o dovedesc performanţele sale, şi proiecte hardware complexe. Se mândreşte cu transparenţa în comunicare cu clienţii, pe care o consideră foarte importantă şi pe care o construieşte pe baza unor teste de emisii foarte riguroase şi complexe pentru produsele sale.