Proiect pentru interzicerea înmatriculării maşinilor sub Euro 4 în România
Primarul Iaşiului, Mihai Chirica, vrea o lege pentru interzicerea înmatriculării în România a vehiculelor sub Euro 4.
Primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica, a declarat, joi, în cadrul unei conferinţe de presă, că a elaborat un proiect legislativ care prevede ca în România niciun vehicul care are o normă de poluare sub Euro 4 să nu mai poată fi înmatriculat.
Primarul Iaşiului a spus că toate celelalte vehicule sub Euro 4 care au fost înmatriculate până la apariţia acestei legi "rămân şi fac parte din parcul naţional al României".
Alegeri 2024
21:03
Reacția lui Simion după Kievul a dezvăluit de ce nu are voie în Ucraina. Liderul AUR, apel către serviciile secrete
20:15
Document. Motivul pentru care George Simion a fost interzis în Ucraina. Guvernul României a publicat răspunsul Kievului
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
" Prin articolul 1 cerem interzicerea înmatriculării în România a oricărui tip de vehicul sub norma de poluare Euro 4. La articolul 2 menţionăm că interdicţia nu este aplicabilă utilajelor cu autopropulsie şi vehiculelor utilizate de către instituţiile de intervenţie şi apărare, aşa cum sunt prevăzute de lege. Spre exemplu, nu o să măsurăm normă de poluare la tancuri sau la mai ştiu eu ce. Acelea sunt autovehicule speciale şi se supun altor legi. Motivaţia principală este legată de faptul că toate statele europene, aşa cum e şi pe site-ul Comisiei Europene, şi-au făcut un plan de măsuri privind creşterea calităţii aerului. A doua motivaţie este faptul că din cele cinci principii generale pe care Comisia Europeană şi le-a propus pentru perioada de finanţare 2021-2027, pe locul doi se află o Europă mai verde, fără emisii de carbon, aplicarea acordului de la Paris şi investiţii în tranziţia energetică, energia de resurse regenerabile şi combaterea schimbărilor climatice. Nu ştiu dacă priorităţile sunt în ordinea enumerată de CE dar cred că stau pe acelaşi punct", a afirmat primarul Mihai Chirica.
Edilul ieşean a spus că iniţiativa are ca exemplu alte state europene unde circulaţia vehiculelor poluante a fost interzisă sau s-au majorat taxele.
"În diverse state europene, pentru combaterea poluării aerului, în Belgia, regiunea Valonia, a fost introdusă o taxă anuală de până la 2.500 de euro pentru orice vehicul care emite mai mult de 255 de grame de CO2 pe kilometru. Gândiţi-vă care a fost motivul pentru care au ajuns atâtea hârburi în România. Păi de ce să plătească unul pentru o maşină Euro 3 taxă statului belgian 2.500 de euro pe an numai ca să o aibă, când o poate vinde unui român, bulgar, cu 2.500 de euro. Practic el economiseşte 3.000 de euro, scapă statul de un deşeu şi rezolvă o problemă de mediu", a declarat primarul Mihai Chirica.
Sursa: Agerpres
Etichete: iași, masini, poluare, inmatriculari, Mihai Chirica, vechi, rable,
Dată publicare:
16-01-2020 16:08