Programul „Casa Verde”, gata de start. În acest an, bugetul este de două miliarde de euro. Cum se obțin documentele necesare
Programul „Casa Verde” începe peste două zile, iar cei interesați se grăbesc să obțină documentele necesare. Zeci de mii de oameni ar putea ajunge la ghișeele ANAF să își ridice actele, deși acestea pot fi eliberate online.
Directorul Fiscului susține că procedura putea fi simplificată, dacă instituțiile ar fi comunicat între ele.
Programul „Casa Verde” are în acest an un buget de 2 miliarde de lei, ceea ce înseamnă că aproximativ 90.000 de gospodării pot beneficia de finanțare.
Deși documentele se pot obține și online, în unele cazuri, oamenii stau la coadă cu orele la ANAF și la Primării. Doar la Administrația Județeană a Finanțelor Publice Ilfov s-au depus acum peste 1.500 de cereri.
Pe de altă parte, directorul ANAF spune că aceste documente puteau fi obținute direct de către cei de la Administrația Fondului pentru Mediu.
Când încep înscrierile pentru zona București-Iflov
Lucian Heiuș, director ANAF: „Nu înțeleg de ce s-a mers pe acest mecanism, pentru că noi toți vorbim de digitalizare. AFM este întrolată din 2019 în Patrivem și ar fi putut să ia din acest program certificatele de atestare fiscală pentru orice cetățean și se evită să ne aglomereze pe noi și să creeze o mare nemulțumire la sediile ANAF-ului, să-l pui pe cerățean pe trumuri, să-l obligi să stea la rând”.
Pentru zona București-Iflov, înscrierea începe pe 19 mai și se termină pe 23 mai.
Pentru a se înscrie, cetățenii trebuie să încărce documentele pe această aplicație, de pe site-ul AFM. Pe lângă certificate de atestare fiscală, care arată că și-au plătit taxele și impozitele datorate statului și autorităților locale, mai au nevoie de cartea de identitate și de extrasul de carte funciară. Pentru a evita cozile de la ghișee, oficialii le recomandă doritorilor să își creeze un cont pe site-ul ANAF, la secțiunea spațiu virtual privat.