Magazinele, obligate să pună etichete speciale pentru a nu mai înșela clienții. Ordinul așteaptă aprobarea finală
Ordinul care va pune capăt fenomenului „shrink-flation” din magazinele românești este gata. Anunțul a fost făcut de premierul Ciolacu.
Documentul, care se referă la acele produse cu gramaj micșorat și preț mare, așteaptă de 3 luni acceptul Comisiei Europene. Odată ce va fi aprobat, magazinele vor fi obligate să pună etichete suplimentare la raft.
Potrivit premierului, ordinul urmează să primească undă verde de la Comisia Europeană cel târziu mâine, iar până luni va apărea și în Monitorul Oficial.
Comercianții vor avea, așadar, la dispoziție 30 de zile pentru a se pune la punct. Așa că, cel mai probabil, vom vedea pe rafturi etichetările suplimentare începând din luna octombrie.
Odată cu adoptarea acestui ordin, autoritățile de la noi au o bază legală prin care le pot impune comercianților să pună, la raft, în dreptul produselor care și-au micșorat cantitatea, dar nu și prețul, un afiș pe care să scrie clar că produsele respective au suferit modificări.
Decizia a fost luată după ce tot mai mulți procesatori își ambalau produsele, fie că vorbim de mâncare, detergenți sau produse de îngrijire, în ambalaje similare, deși scădeau cantitatea, iar asta îi inducea în eroare pe consumatori.
Cei care nu vor respecta prevederile pot primi amenzi de până la 10 mii de lei, iar produsele găsite fără etichetă vor fi retrase de la vânzare.