Producătorii de parfumuri de lux s-au adaptat situației generate de pandemie. Ce produse au lansat pe piață
În pofida pandemiei de coronavirus și a problemelor economice pe care le provoacă, noi parfumuri masculine continuă să fie lansate.
Asta deși lumea petrece mult mai mult timp acasă și, potrivit cercetătorilor, piața globală de parfumuri de lux a scăzut cu până la 11% în acest an.
Producătorii au găsit deja o soluție: se axează pe parfumuri de lux pentru... locuințe.
Pentru a opri răspândirea coronavirusului, toate magazinele neesențiale din Marea Britanie au fost închise publicului luni de zile. Oamenii au petrecut mult mai mult timp în casă, iar schimbarea s-a văzut și în achiziții: vânzările de produse de lux pentru locuință, cum ar fi odorizantele, au crescut cu până la 37% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Finlay Renwick, Deputy Style Editor la revista Esquire: „Cred că a avut loc o schimbare practică, în sensul că acum petrecem mai mult timp acasă, așa că există o tendință către parfumurile pentru locuință, pentru spațiul de acasă. Asta înseamnă lumânări, odorizante”.
La fel ca în multe alte industrii, pandemia a provocat un declin și pe piața parfumurilor de lux, în ciuda previziunilor optimiste de la începutul anului.
Fflur Roberts, șeful departamentului de produse de lux la Euromonitor: „La începutul lui 2020, anticipam o creștere de 3-4 procente pentru industria parfumurilor de lux, în special pentru parfumurile masculine. Cu toate astea, trebuie să mergem mai departe. Lucrurile s-au schimbat drastic și ne așteptăm acum la o scădere de 10, 11 procente în cazul parfumurilor masculine de lux”.
Cu toate astea, analiștii economici sunt de părere că lucrurile vor reveni la normal începând cu luna decembrie a acestui an.
Fflur Roberts: „Se apropie Crăciunul și, ca de obicei, piața parfumurilor va crește. La fel se va întâmpla cu toate produsele de lux, fie că e vorba despre genți, haine, parfumuri sau produse cosmetice. În ansamblu, credem că (piața, n.r.) își va reveni destul de rapid”.
Lunile de carantină și de restricții impuse de pandemia de coronavirus nu au schimbat doar obiceiurile de consum ale oamenilor, ci și modul în care companiile își lansează produsele.
Kim Jackson, relații cu media, Bentley Fragrances: „În mod obișnuit, am organiza un eveniment uriaș, cu mulți invitați. Jurnaliști, media, cumpărători... Dar nu mai putem face asta acum. Așa că, în viitorul apropiat, vom organiza evenimente prin videoconferință, până când vom fi din nou în siguranță. Oricum, credem că reacțiile vor fi la fel”.
În orice caz, nu este de mirare că marile companii producătoare de parfumuri au ținut cont de gusturile schimbătoare ale clienților și au început să-și lanseze propriile mărci de lumânări parfumate sau odorizante de cameră.