Principala ipoteza a expertilor in cazul tragediei din Apuseni. Cei 7 erau deja condamnati, fara sa stie acest lucru

×
Codul embed a fost copiat

Avionul medical pilotat de Adrian Iovan a fost doborat de gheata. Este principala ipoteza a expertilor din domeniu, in conditiile in care ancheta abia a inceput si se desfasoara in conditii foarte grele, la 1.400 de metri altitudine.

Inainte ca fenomenul de givraj sa intrerupa zborul umanitar, Adrian Iovan a luat legatura cu turnul de control. Acum, cand pilotul s-a prapadit, incercand sa salveze vietile altora, ultimele sale vorbe au o cu totul alta incarcatura.

La fel de cutremuratoare sunt si parerile specialistilor: cei 7 erau deja condamnati, fara sa stie acest lucru.

Adrian Iovan, pilot - Turnul de Control Sibiu:

" - Tango 111, treceti de Sibiu si va indreptati spre Oradea.

Citește și
interviu radu zamfir
EDITIE SPECIALA Stirile ProTV. Interviul realizat de Andreea Esca cu Radu Zamfir
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

- Da asa, facem.

- Sa-mi spuneti, va rog, altitudinea dumneavoastra in momentul de fata.

- 8600.

- Confirm, multumesc, sa ma anuntati cand atingeti 90.

- Va anuntam."

Sunt ultimele cuvinte auzite de colegii de la Romatsa inainte ca portile iadului sa se deschida.

Cu gheata pe aripi, motoare si pe suprafetele care controleaza zborul, Iovan a coborat de la 4.000 la 2.000 de metri. A incercat astfel sa scape de givraj, fenomenul care a omorat atatia aviatori.

"Givrajul s-a produs cand a spart plafonul in jos, avea deja givraj pe aripi de la altitudine si a inceput caderea necontrolata. Gheata acopera tot, portanta dispare, avionul se prabuseste ca un bolovan, concomitent cu oprirea motoarelor", spune generalul in rezerva Sorin Stoicescu, fost director al Aviatiei Civile.

Ce au gasit la sol cei care au urcat in Pasul Ursoaia la epava confirma parerea specialistilor.

Au iesit din plafonul de ceata si in secunda in care au iesit au vazut in fata ochilor un varf de brad si de acolo au cazut.

"L-am auzit pe Adrian Iovan zicand: am pierdut un motor. Nu ne spunea nimic, era mai preocupat sa tina mansa. Datorita lui suntem in viata", spune Radu Zamfir.

Colegii de la Romatsa stiau ca nu mai au comunicare radio cu avionul, cand Iovan a coborat in zona necontrolata de radare.

Au sperat insa ca va reusi si il vor auzi din nou cerand permisiunea sa ia altitudine si sa zboare catre Oradea.

"Conditiile meteo nu erau favorabile. El a reclamat conditii de givraj de aceea a coborat la o altitudine mai joasa. Isi cauta repere la sol pentru ca avea, probabil, asa spunem noi acum, avea dificultati. Cauta un teren de aterizare", a precizat Aleodor Francu, presedintele ROMATSA.

In locul vocii lui Iovan, cei de la Romatsa au primit vestea neagra de la 112.

"Ne-am dat seama de ce este vorba. Nu aveam alt avion acolo si atunci am preluat coordonatele pe care ni le-au dat prin telefonul mobil, primul care a sunat acolo si acestea au fost coordonatele de baza pe care am mers noi", a mai spus acesta.

Ancheta va spune, poate, candva, daca starea vremii si zborul peste munti, cel mai periculos dintre toate, au stat la baza acestei tragedii.
 

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Explicatia aberanta pentru care medicii din Romania isi risca astazi vietile in aceste
Explicatia aberanta pentru care medicii din Romania isi risca astazi vietile in aceste "BOMBE CU CEAS" vechi de zeci de ani

Pentru tragedia produsa in varful muntelui nu exista scuze. Un avion performant, cumparat cu peste un milion de euro pentru misiuni umanitare, zace prin hangar.

EDITIE SPECIALA Stirile ProTV. Interviul realizat de Andreea Esca cu Radu Zamfir
EDITIE SPECIALA Stirile ProTV. Interviul realizat de Andreea Esca cu Radu Zamfir

Andreea Esca a stat de vorba cu Radu Zamfir, chirurgul care a condus echipa medicala implicata in incidentul aviatic de luni.

"Datorita lui Iovan suntem in viata." Radu Zamfir a povestit clipele dramatice prin care a trecut, dupa prabusirea in Apuseni

Medicul Radu Zamfir de Institutul Fundeni, unul dintre cei cinci supravietuitori ai accidentului aviatic de luni dupa-amiaza, a declarat ca datorita lui Adrian Iovan sunt cinci oameni in viata, dupa ce aeronava a intrat in ceata si a pierdut intaltime.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.