Primul port la Dunăre din România capabil să preia containere va fi construit la Galați
România ar putea deveni un nod important în transportul comercial, odată ce la Galați va fi construit primul port la Dunăre de pe teritoriul țării noastre capabil să preia containere.
Reprezentanții Administrației Porturilor Dunării Maritime au anunțat că proiectul a fost atribuit unei firme din Israel. Va costa 80 de milioane de euro, bani europeni, plus o contribuție de la statul român și de la două firme care vor beneficia de pe urmă investiției.
Singurele porturi din țara noastră care pot prelua la această ora containere cu marfă sunt în Constanța. Niciunul dintre cele aflate pe sectorul românesc al Dunării nu are această capacitate.
Alegeri 2024
11:05
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
10:04
De ce relațiile României cu Ucraina și Rep. Moldova s-ar putea înrăutăți după alegeri. Semnalul de alarmă tras de Politico
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
06:56
Țările în care s-au deschis cele mai multe secții de votare la alegerile prezidențiale din 2024
Într-un bazin va fi construită platforma multimodală. Într-o prima etapă, va fi ridicat un cheu vertical. Tot proiectul durează aproximativ trei ani, spun managerii, iar după aceea, în fiecare an, vor fi manipulate aici aproximativ 150.000 de containere.
Dumitru Poalelungi, purtătorul de cuvânt al APDM Galați: „Aici va fi de fapt creată platforma de depozitare a containerelor, va fi prevăzut un cheu vertical, pentru acostarea directă a navelor. Zona respectivă va fi lărgită”.
Anul trecut, pe sectorul românesc al Dunării au fost transportate 9,4 milioane de tone de mărfuri. Noul port ar urmă să îmbunătățească schimbul de mărfuri între țara noastră și celelalte state traversate de fluviu.
Daniela Costea, director al APDM Galați: „Principalele segmente care for fi furnizate de terminal sunt: un lanț logistic de transport între Europa Centrală, în special Germania, și Turcia, cu legătură maritimă cu țările periferice din Marea Neagră, crearea unui punct de transport multimodal care leagă România de Europa Centrală, de-a lungul coridorului Rin-Dunăre. Va stabili transportul continental cu puncte din România, Ungaria, Austria, Germania și Olanda”.
Noul port va duce și la crearea a aproape 20.000 de locuri de muncă. Proiectul este împărțit în patru etape. Pentru prima, care prevede modernizarea portului existent, a fost deja obținută finanțarea de aproape 26 de milioane de euro.
Gabriela David, manager de proiect: „August 2023 este un termen maxim pe care îl lansăm. Eforturile noastre din prima etapă a fost să optimizăm fiecare timp”.
Proiectul total va costă aproximativ 80 de milioane de euro.