Primele 15 tramvaie noi au început să circule în Capitală. Bucureștiul are nevoie de cel puțin 400
La o zi de când Capitala a sărbătorit 128 de ani de la punerea în circulație a primului tramvai electric au început să circule noi garnituri.
Ce-i drept cu întârziere de câteva luni. Noile tramvaie vor circula deocamdată doar pe o linie reabilitată, iar înăuntru va fi un controlor care va verifica biletele. Până în 2024 vom avea 100 de tramvaie noi, dar Capitala are nevoie de cel puțin 400.
Primele 15 tramvaie noi au început să circule în Capitală, după aproape 6 luni de așteptare. Până la finalul anului, alte două urmează să intre pe traseu, iar până în 2024 vom avea 100 astfel de modele.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
Noul tramvai "Imperio" a fost construit la Arad și are o lungime de 36 de metri, este dotat cu WIFI și are supraveghere video. Printre primii care l-au încercat a fost Primarul Capitalei.
Noile tramvaie au o capacitate de 322 de locuri, dintre care 56 sunt pe scaune. Sunt dotate cu sisteme de aer condiționat și de încălzire, cu priză USB și au un consum energetic mai scăzut.
E prima achiziție după zeci de ani. Flota Societății de Transport București este învechită, peste 220 de tramvaie au până în 28 de ani vechime, iar alte 20 circulă de aproape 50 de ani.
Bărbat: „Cele străvechi le-am apucat, care aveau farmecul lor, cu scări rabatabile, cu 2 clase, cu diferențiere de preț între o clasă și cealaltă, cele vechi care circulă încă pe liniile din România sunt totalmente anacronice și nepotrivite cu momentul și cu nevoile orașului”.
Director General, STB: „E prima achiziție după aproape 50 de ani în Capitală. Sunt primele 15 tramvaie moderne, pe care le putem utiliza, sunt dotate cu aer condiționat, sunt cu podea coborâtă, cu accesibilitate sporită”.
200 de milioane de euro, bani europeni, au costat cele 100 de tramvaie. Acum Primăria promite și alte mijloace de transport în comun noi, dar vrea și să le modernizeze pe cele vechi.
Stelian Bujduveanu - Viceprimarul Capitalei: „Ne trebuie cel puțin 400 de tramvaie în București. Schimbăm toate scaunele vechi, reabilităm tramvaiele și în premieră încercăm să montăm aere condiționate pe cele vechi”.
Nicușor Dan - Primarul Capitalei: „Ultima fază a achiziției, 100 de autobuze electrice cu bani europeni, ca și tramvaiele. 100 de troleibuze, bani din Fondul de Mediu. O să lansăm curând achiziția pentru 22 de troleibuze pentru care ne-a fost acceptată finanțarea prin PNRR”.
Pentru punerea în circulație a noilor tramvaie a fost nevoie de modificarea peroanelor, prea mici pentru lungimea garniturilor. De exemplu, doar pe linia 41, modernizarea celor 14 peroane a costat 4,5 milioane de lei.