Prima legatura pe autostrada intre Romania si alt stat european, inaugurata. Punctul vamal are 10 benzi si camere inteligente
Incepand de sambata, soferii pot intra sau iesi din tara pe autostrada, o premiera absoluta pentru Romania.
Asta dupa ce in vestul tarii a fost inaugurat noul punct de trecere a frontierei Nadlac 2, de pe autostrada A1, care se leaga de autostrada ungara M43 spre Mako si Szeged. Noul punct de trecere ocupa 22 de hectare si are zece benzi pe sens, din care patru pentru autoturisme.
Primele masini au trecut prin noul punct de frontiera la ora 15:00. In doar cateva minute, noua vama de la Nadlac, de pe autostrada, era deja aglomerata.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Desigur ca nimic nu este perfect... "Da, domnule, e bine, dar nu e nicio benzinarie, asta ne lipseste", observa cineva.
Noul punct de frontiera se intinde pe o suprafata de 22 de hectare si este impanzit de camere de supraveghere cu recunoastere automata a numerelor de inmatriculare. De asemenea, sistemul informatic poate recunoaste masinile furate si daca au sau nu vigneta.
Premierul Victor Ponta, prezent la eveniment, a postat pe Facebook un mesaj in care spune ca unul dintre strabunicii lui se numea Ponte, era din Trieste si de meserie era pietruitor de drumuri. In urma cu un secol, omul a fost mutat cu familia la Pecica, pentru a munci la pietruirea drumului Pecica-Nadlac.
Tot sambata, s-a dat in folosinta ultimul tronson de 10 kilometri al autostrazii intre Pecica si Arad, una dintre autostrazile cu cele mai multe probleme. Lucrarile au inceput in 2011, dar pentru primul tronson de 22 de kilometri contractul a fost reziliat in noiembrie 2012, din cauza fraudarii fondurilor europene de catre primul constructor, Romstrade.
Patronul firmei, controversatul om de afaceri Nelul Iordache, a si fost arestat, pentru ca a folosit banii primiti pentru constructia autostrazii in alte scopuri.
Pe al doilea tronson de 17 kilometri contractul a fost reziliat in 2013, cand a intrat in faliment constructorul initial, firma austriaca Alpine.
Ambele loturi au fost scoase din nou la licitatie, iar lucrarile s-au reluat anul trecut.
Odata cu inaugurarea de sambata, avem 93 de kilometri de autostrada continua de la granita pana langa Timisoara, la Izvin. De aici, 25 de kilometri de santier pana la Lugoj, urmat de alt tronson finalizat de 17 km. Apoi doar santier pana la Deva.
"Anul asta dechidem si pana la Lugoj, si dupa Lugoj", promite premierul Ponta.
Daca vorbele premierului se vor adeveri, vom avea la finalul anului 160 de kilometri de autostrada continua de la granita pana in localitatea Margina.
Anul viitor s-ar putea finaliza si restul lucrarilor intre Lugoj si Deva, ceea ce inseamna ca Sibiul va fi legat de granita prin 350 de kilometri de autostrada neintrerupta.
Bucurestiul ramane insa izolat. Si asta pentru ca tronsonul de 117 kilometri Sibiu-Pitesti este deocamdata doar in proiect.